Ανάλυση και σχεδιασμός στροβιλομηχανών για βέλτιστη λειτουργία υβριδικών συστημάτων τύπου SOFC-GT

Περίληψη

Μεγάλη προσπάθεια γίνεται τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη αποδοτικών μηχανών μετατροπής ενέργειας. Τα κίνητρα για αυτή την προσπάθεια είναι κυρίως η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια, η εξάντληση των κοιτασμάτων ορυκτών καυσίμων καθώς και η μόλυνση του περιβάλλοντος από εκπομπές αέριων ρύπων. Μια τεχνολογία που φαίνεται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην διαμόρφωση του ενεργειακού τομέα στο μέλλον, είναι οι μικροστρόβιλοι. Οι μικροστρόβιλοι λόγω των πλεονεκτημάτων που παρουσιάζουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εφαρμογές κατανεμημένης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, smart grids, υβριδικά συστήματα και συστήματα συμπαραγωγής.Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη εφαρμογών μικροστροβίλων, τόσο υπολογιστικά όσο και πειραματικά. Οι υπολογιστικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν κυρίως την μελέτη υβριδικών συστημάτων τύπου SOFC-GT (Solid Oxide Fuel Cell – Gas Turbine). Στα συστήματα αυτά γίνεται συνδυασμός ενός μικροστροβίλου και μιας γεννήτριας τύπου SOFC, η οποία λει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nowadays, great effort is made by the research community to develop efficient energy conversion engines. The motivation for this effort derives from the growing demand for electricity, the exhaustion of fossil fuels reserves and the environmental pollution caused by the exhaust emissions from engines. A technology that seems to play an important role in the development of energy sector is the microturbines. The microturbines have many advantages over the conventional reciprocating engines, which make them suitable for distributed generation applications, smart grids, hybrid and cogeneration systems. In this thesis, applications of microturbines are studied, both numerically and experimentally. The numerical works include the study of hybrid SOFC-GT (Solid Oxide Fuel Cell – Gas Turbine) systems. These systems combine a microturbine with a SOFC generator that operates at elevated pressure conditions. The fuel reacts electrochemically within the fuel cell stack (which substitutes the com ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35383
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35383
ND
35383
Εναλλακτικός τίτλος
Turbomachinery analysis and design for hybrid SOFC-GT systems optimized performance
Συγγραφέας
Μπακάλης, Διαμαντής (Πατρώνυμο: Προκόπιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Σταμάτης Αναστάσιος
Σταματέλλος Αναστάσιος
Σταπουντζής Ερρίκος
Τσιακάρας Παναγιώτης
Ανδρίτσος Νικόλαος
Αρετάκης Νικόλαος
Παχίδης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μικροστρόβιλοι; Κυψέλες καυσίμου; Υβριδικά συστήματα; Μοντελοποίηση; Προσομοίωση; Σχεδιασμός; Εξεργειακή ανάλυση; Βελτιστοποίηση; Μεταβατική λειτουργία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
171 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)