Η βιωματική προσέγγιση στο μάθημα των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου: εμπειρική έρευνα

Περίληψη

Η διαπίστωση της υποβάθμισης του μαθήματος των θρησκευτικών και στο δημοτικό σχολείο μας οδήγησε στην εφαρμογή μιας νέας μεθοδολογίας που θα συνέβαλε στην αναβάθμιση του μαθήματος και θα το έκανε ενδιαφέρον και ελκυστικό. Χρησιμοποιήσαμε τη βιωματική προσέγγιση την οποία αναλύσαμε και εξετάσαμε τις δυνατότητες εφαρμογής της. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 3 τμήματα(2 εφαρμογής και 1 αναφοράς) και καταγράφηκαν οι συμπεριφορές των μαθητών(με επιστημονική παρατήρηση-η επίδοσή τους με ερωτηματολόγια και η άποψη των γονέων με συνέντευξη). Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές που διδάχθηκαν με τη νέα μεθοδολογία ανέπτυξαν θετικότερες συμπεριφορές και καλύτερη επίδοση. Οι γονείς δέχθηκαν τη νέα μεθοδολογία με ιδιαίτερα θετικό τρόπο.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The ascertainment of devalorisation of course of religions in the elementer school led us to the application of new methodology that would contribute in the improving of course and would make interesting and attractive. We used the viomatiki approach in which we analyzed and examined her possibilities of application. The research was realised in 3 departments of(2 application and 1 report) and was recorded the behaviors of students with scientific observation(questionnaires) and the opinion of parents with interviews. By the research it was realised that the students that were taught with the new methodology developed more positive behaviors. The parents accepted the new methodology with particularly positive way.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33923
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33923
ND
33923
Εναλλακτικός τίτλος
The viomatiki approach intom the teaching of the subject of religion for the elementary school
Συγγραφέας
Κόπτσης, Αλέξανδρος (Πατρώνυμο: Α.)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλόπουλος Χρήστος
Τσολάκης Χρήστος
Κεσελόπουλος Ανέστης
Δεληκωνσταντής Κωνσταντίνος
Περσελής Eμμανουήλ
Κούκουρα Δήμητρα
Σκαλτής Παναγιώτης
Πνευματικός Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θρησκεία στα δημόσια σχολεία; Θεολογία; Μελέτη και διδασκαλία; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
361 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)