Ο θεσμός του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και οι επιπτώσεις στη γυναικεία συμμετοχή στον ενεργό πληθυσμό

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνούμε τη συμβολή του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στη συμμετοχή στον ενεργό πληθυσμό των μητέρων με παιδιά σχολικής ηλικίας και τις επιπτώσεις του στην κατανομή του χρόνου των μητέρων και των υπολοίπων φροντιστών. Τοποθετούμε τον εκπαιδευτικό θεσμό στο πλαίσιο της πολιτικής συμφιλίωσης οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής καθώς, υποκαθιστά το κενό της γονικής φροντίδας το διάστημα που οι μητέρες εργάζονται ή αναζητούν εργασία και αποτελεί δομή παροχής υπηρεσιών παιδικής φροντίδας. Το θέμα προσεγγίστηκε διεπιστημονικά με τη σύζευξη των οικονομικών και κοινωνιολογικών θεωριών τόσο για την αγορά εργασίας όσο και την οικογένεια. Οι απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα δόθηκαν με τη διεξαγωγή έρευνας πεδίου σε Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Αττικής. Το δείγμα ήταν οι μητέρες με παιδιά στο ολοήμερο και η επιλογή του έγινε τυχαία με βάση την πολυκλαδική αναλογική στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Στόχος μας ήταν οι μητέρες των οποίων τα παιδι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis explores the contribution of Allday School to the mothers’ participation in the labor force with school-age children and its impact on the mothers’ allocation of time and other caregivers’, placing the educational institution between the political reconciliation of the family and the professional life. Given the fact that actions for women’s employment are being held, a measure-day reconciliation of professional and family obligations of mothers as it replaces the void of parental care as long as they work or seeking work. The allday school also constitutes the structure providing childcare services. The topic was approached with the interdisciplinary coupling of economic-sociological theories that concern both the labor market and the family. The answers to the questions which rose through the statement of the hypothesis were answered by the field research at Allday Schools in the Educational Region of Attica. The sample was mothers with children in Allday schools, random ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32921
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32921
ND
32921
Εναλλακτικός τίτλος
The institution's allday school and the impact on female participation in the labor force
Συγγραφέας
Σκόμπα, Μαρία (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καραμεσίνη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ολοήμερο σχολείο; Μητέρες; Γυναίκες; Απασχόληση; Παιδική φροντίδα; Συμμετοχή στον ενεργό πληθυσμό; Ανεργία; Οικονομική αδράνεια; Κατανομή χρόνου; Μείωση αμειβόμενης παιδικής φροντίδας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)