To γυναικείο φύλο στη διοίκηση σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: παράγοντες διαμόρφωσης φιλοδοξιών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιχείρησε να διερευνήσει και να καταγράψει τις στάσεις των καθηγητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που δεν έχουν καταλάβει διευθυντική θέση σχολείων, αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φιλοδοξίες τους (επιθυμητές και υλοποιημένες) για τη διεκδίκηση διευθυντικής θέσης σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στους παράγοντες που επιδρούν στο αίσθημα της διευθυντικής αυτεπάρκειάς τους. Για την υλοποίηση του σκοπού της έρευνας πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις και εκπονήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε σε καθηγήτριες Β΄/θμιας Εκπαίδευσης πανελλαδικά. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι: 1. Στις διοικητικές φιλοδοξίες των καθηγητριών επιδρούν το αίσθημα της διευθυντικής αυτεπάρκειας, ο βαθμός της εσωτερικής τους αξιολόγησης ή αλλιώς η αυτοπεποίθησή τους, η υποστήριξη του/της διευθυντή/τριας, η συναδερφική υποστήριξη, οι στερεοτυπικές τους αντιλήψεις για τη θέση της γυναίκας στη διοίκηση των σχολείων. 2. Το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation attempted to probe and record the attitudes of female school teachers at secondary education, not have worked yet as principals, regarding the factors that affect their aspirations (desired and enacted) in order to claim a managerial position in secondary schools. Particular emphasis was given to the factors that affect their sense of administrative self-efficacy. For the implementation of this research study interviews were realized and a written questionnaire was prepared and disseminated to the female teachers of secondary education nationwide. The major findings from this study are: 1. On administrative ambitions of teachers affect their sense of administrative self-efficacy, the degree of their core self-evaluation or else their confidence, the support of the school principal, the collegial support and their stereotypical perceptions of the place of women in school administration. 2. The sense of administrative self-efficacy of female teachers at secondary educat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30430
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30430
ND
30430
Εναλλακτικός τίτλος
The female gender at secondary school administration: factors that elaborate ambitions
Συγγραφέας
Κελαϊδίτου, Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Βιτσιλάκη Χρυσή
Κοντάκος Αναστάσιος
Φώκιαλη Πέρσα
Σαΐτης Χρήστος
Παπαδάκης Νικόλαος
Γουβιάς Διονύσιος
Τσαούσης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γυναικείο φύλο; Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Διοίκηση σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Παράγοντες διοικητικών φιλοδοξιών; Επιθυμητές και υλοποιημένες φιλοδοξίες; Διευθυντική αυτεπάρκεια; Εσωτερική αυτοαξιολόγηση; Υποστήριξη αγαπημένου προσώπου; Μεντορική; Συναδελφική υποστήριξη; Γυναικείες αναπαραστάσεις του διευθυντικού ρόλου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
v, 167 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)