Η φυσιογνωμία της πόλης στον κινηματογράφο

Περίληψη

Ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος βιώνει τον κόσμο σε μια ορισμένη περίοδο της εξέλιξής του, εκφράζεται στην τέχνη του. Η κινηματογραφική έκφραση ειδικότερα είναι ένα είδος καταγραφής και επεξεργασίας της χρονικής εντύπωσης. Η ανάπτυξη του κινηματογράφου, στις αρχές του 20ου αιώνα, συμπίπτει με την προσπάθεια του κάτοικου της πόλης να συλλάβει τη διαρκή μεταβολή της σύγχρονης αστικής ζωής, τον εφήμερο χαρακτήρα των γεγονότων, να συνδέσει εικόνες και καταστάσεις που διαδέχονται η μία την άλλη με μεγάλη ταχύτητα και να τις αποδώσει σε μία ενότητα. Ο κινηματογράφος υπήρξε η πρώτη τέχνη που κατάφερε να «καταλάβει» τον χώρο με τόση πληρότητα. «Είναι μια ιδιότυπη χωρική μορφή κουλτούρας» (Mark Shiel, 2001) που είναι δυνατόν να κατανοηθεί πληρέστερα αν μελετηθεί η αισθητική του θεωρία (ο χώρος στις ταινίες) και η «πολεοδομική» του πρακτική (οι ταινίες στο χώρο). Τα χαρακτηριστικά της κινηματογραφικής ταινίας δεν βρίσκονται μόνο στον τρόπο, με τον οποίο ο άνθρωπος τοποθετείται απέναντι στη μηχα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The way a person experiences the world in a certain period of his development, is expressed in his art. Especially, the cinema expression is a way of recording and processing of time impression. The development of the cinema, in the beginning of 20th century, coincides with the effort of the resident of the city to conceive the permanent change of modern urban life, the ephemeral character of the facts, to connect pictures and situations that follow one another with great speed and illustrate them as a whole. Cinema is the first art that accomplished «to occupy» space with so much plenitude. It is possible to understand it completely if its aesthetic theory (space in the films) and its «constructural» practice (films in space) is studied. The characteristics of a film are not only found in the way that someone is placed opposite of the camera, but also in the way that one portrays the world. Cinema based on the perceptible world had as a consequence the deepness of the perception of th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30342
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30342
ND
30342
Εναλλακτικός τίτλος
City's identity at cinema
Συγγραφέας
Χατζηφραγκιός-Μακρυδάκης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας
Εξεταστική επιτροπή
Στεφάνου Ιωσήφ
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Σταυρίδης Σταύρος
Τερζόγλου Ιωάννης
Παρμενίδης Γεώργιος
Χατζηγώγας Ιωάννης
Ρεντζής Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Πόλη; Κινηματογράφος; Αθήνα; Ταυτότητα; Αρχιτεκτονική; Σκηνοθεσία; Χώρος; Χρόνος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
342 σ., εικ., ευρ. + 1 DVD
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)