Θεμελίωση και εφαρμογή ενός συνδυαστικού μέτρου ατομικής προσβασιμότητας βάσει δεδομένων κινητικότητας: εφαρμογή στην πόλη του Βόλου

Περίληψη

Η προσβασιμότητα (accessibility) χρησιμοποιήθηκε σε μια πληθώρα επιστημονικών πεδίων, όπως ο αστικός σχεδιασμός, η γεωγραφία και ο σχεδιασμός των μεταφορών. Για τον καθορισμό της έννοιας της προσβασιμότητας δόθηκαν πολλές και διαφορετικές ερμηνείες και ορισμοί. Η ερευνά αυτής εξελίχθηκε από τα παραδοσιακά μέτρα που εξετάζουν τη προσβασιμότητα σε ένα ταξίδι (trip based), στα σύγχρονα μέτρα τα οποία την εξετάζουν μέσα από το αλυσιδωτό ταξίδι (trip chaining). Παράλληλα, με τη μετεξέλιξη των παραδοσιακών μέτρων στα σύγχρονα μέτρα, μετεξελίχθηκε και η ανάλυση αυτής. Συγκεκριμένα, ενώ η ανάλυση της προσβασιμότητας γινόταν σε ζωνικό επίπεδο (zonal accessibility), λόγω της έμφυτης τάσης των ζωνικών δεδομένων να υποκρύπτουν τα πραγματικά επίπεδα αυτής, οδηγήθηκε η ανάλυση της στο ατομικό επίπεδο (individual level), δηλαδή στις έρευνες της ατομικής προσβασιμότητας.Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι ο προσδιορισμός και η ποσοτικοποίηση της προσβασιμότητας, προτείνοντας ένα νέο μέτρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Accessibility was used in a variety of scientific fields, such as urban planning, geography and transport planning. Accessibility has been defined in several different ways. The accessibility research evolved from traditional measures, dealing with a one trip accessibility, to modern measures, which deal with the trip chaining. At the same time, accessibility analysis has evolved with the evolution of accessibility measures. Specifically, while the analysis of accessibility became at zonal level, due to the tendency of zonal data to hide the real levels of accessibility, led the analysis at the individual level. The purpose of this dissertation is to identify and quantify the level of accessibility suggesting a new individual accessibility measure. The proposed measure is called as individual perceptible origin accessibility. The proposed measure is based on the triple relation spatial attraction, temporal constraints and travel constraints using aggregation techniques. In particular, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29597
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29597
ND
29597
Εναλλακτικός τίτλος
Foundation and implementation of a composite individual accessibility measure using mobility data
Συγγραφέας
Μούστου, Φωτεινή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Φώτης Γ.
Οικονόμου Δ.
Σκαγιάννης Π.
Γοσποδίνη Α.
Ντύκεν Μ-Ν.
Κουσιδώνης Χ.
Λαλένης Κ.
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Ατομική προσβασιμότητα; Μέτρα προσβασιμότητας; Χώρος δράσης; Ημερήσιο διάγραμμα δραστηριοτήτων; Χρονικοί περιορισμοί; Περιορισμοί μετακίνησης; Ελκυστικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
163 σ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)