Η σχολική αυλή ως χώρος μάθησης: οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρόδου

Περίληψη

Ο σχεδιασμός, η διαμόρφωση και η οργάνωση του χώρου της σχολικής αυλής ως τμήματος του ευρύτερου υλικού χώρου, αποτελούν στοιχεία που προσδιορίζουν αφενός την πολιτισμική της ταυτότητα, αφετέρου ως χώρος συνάντησης κυρίως μαθητών και εκπαιδευτικών, μετατρέπεται σε ένα εν δυνάμει πλαίσιο αλληλεπίδρασης, επικοινωνίας έκφρασης και (δομημένων ή ελεύθερων), δραστηριοτήτων, κατά συνέπεια ένα χώρο που επενδύεται και από ψυχολογικές και κοινωνικές παραμέτρους, προσδίδοντας στο χώρο αυτό και την κοινωνική του ταυτότητα. Η σύγχρονη εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα, φαίνεται μάλλον διστακτική στο να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες του χώρου αυτού, πέρα από τη φιλοξενία αθλητικών δραστηριοτήτων. Οι σχολικές αυλές θα μπορούσαν να είναι πολύτιμα, δυναμικά, ενεργητικά και χρηστικά εποπτικά μέσα του τυπικού, μη τυπικού και άτυπου προγράμματος σπουδών, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς, ένα πλαίσιο δοκιμαστικών εφαρμογών, νέων επιστημονικών τεχνικών και διδακτικών μεθόδων. Βασικός σκοπός της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The design, formation and organization of the school yard, as part of the broader material space, are all elements that define its cultural identity. As a meeting place mostly for pupils and teachers, it is turned into a potential frame of interaction, communication, expression and activities, all of which are elements that give it a social identity. The modern educational and social reality seems rather reluctant in redefining the potential of this place. The schoolyards could be valuable, dynamic, energetic and handy teaching aids of the curriculum, but also a frame for pilot practice, new scientific techniques and teaching methods. The main idea of the "Sustainable School yard" is the incorporation of the idea and the values of sustainability in every aspect of its life, mostly in its ability to support: the educational process, the connection between the school and the local community, the strengthening of its environmental frame. Under this perspective the design of the schoolyard ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29299
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29299
ND
29299
Εναλλακτικός τίτλος
The schoolyard as learning place: primary education teachers' perceptions in public primary schools of Rhodes city
Συγγραφέας
Τσακίρης, Ιωάννης του Εμμανουήλ
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Πολεμικός Νικήτας
Θεοδωροπούλου Ελένη
Δημητρίου Αναστασία
Καΐλα Μαρία
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Ξανθάκου Ποτίτσα
Φώκιαλη Περσεφόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική αυλή; Λειτουργία του χώρου της σχολικής αυλής; Διαστάσεις της σχολικής αυλής; Κριτήρια διαμόρφωσης σχολικής αυλής; Αειφόρος σχολική αυλή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
698 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)