Το θέατρο της Αναγέννησης και του Μπαρόκ στη Βαλκανική Χερσόνησο και στα νησιά της

Περίληψη

O τίτλος της διατριβής από μόνος του φανερώνει ένα άκρως ενδιαφέρον και απαιτητικό εγχείρημα που παρακολουθεί συστηματικά την ανάπτυξη του θεάτρου από τα τέλη του 15ου ως τις αρχές του 18ου αιώνα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Τα πολυάριθμα έργα συνθέτουν οι Νότιοι Σλάβοι των δαλματικών ακτών, καθώς και οι Έλληνες που κατοικούν στα νησιά. Αποτελείται από έξι κεφάλαια. Το ιστορικό, οικονομικό και πολιτιστικό πλαίσιο της Βαλκανικής Χερσονήσου και των νησιών στην Αδριατική, το Ιόνιο και το Αιγαίο, συνοψίζεται στο πρώτο κεφάλαιο, όπου παρουσιάζονται ομοιότητες και διαφορές των περιοχών με έμφαση στη σχέση τους με τη Βενετία και αλλά μέρη της Ιταλίας από όπου επηρεάζονται. Στα επόμενα πέντε κεφάλαια εξετάζονται το θρησκευτικό δράμα, το ποιμενικό δράμα, η κωμωδία, η τραγωδία, η τραγικωμωδία και τα ιντερμέδια. Το κάθε είδος κατατάσσεται σε ξεχωριστό κεφάλαιο. Παρακολουθείται από την εμφάνισή του σε διάφορες φάσεις μέχρι την εξαφάνιση των βασικών χαρακτηριστικών και αναγνωρίσιμων στοιχείων του. Μέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The title of the PhD thesis reveals an interesting and challenging task, the methodical study of the development of theatre from the late 15th until the beginning of the 18th century in Southeastern Europe. The numerous plays were written by the South Slavs of the Dalmatian coast, and the Greeks residing in the islands. It consists of six chapters. The historical, economic and cultural context of the Balkan Peninsula and the islands of the Adriatic, the Ionian and the Aegean is summarized in the first chapter. Here, there is a presentation of the similarities and differences of these areas, with emphasis placed on their relationship with Venice and the other parts of Italy by which they are affected. The next five chapters examine religious drama, pastoral drama, comedy, tragedy, tragicomedy and intermezzo. Each genre is classified in a separate chapter. It is studied during different phases, starting from the appearance of its basic characteristics and recognizable elements until thei ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29164
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29164
ND
29164
Εναλλακτικός τίτλος
The Theatre of the Renaissance and Baroque in the Balkan Peninsula and the islands of the Eastern Mediterranean
Συγγραφέας
Μπογκντάνοβιτς, Ιρένα (Πατρώνυμο: Γιώργιε)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Πούχνερ Βάλτερ
Ευαγγελάτος Σπύρος
Ταμπάκη Άννα
Μαυρομούστακος Πλάτων
Σταματοπούλου- Βασιλάκου Χρισόθεμις
Βιβιλάκης Ιωσήφ
Βαρζελιώτη Γωγώ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Αναγέννηση; Μανιερισμός; Μπαρόκ; Σλάβοι, Νότιοι; Έλληνες; Ιταλία; Ευρώπη, Νοτιοανατολική; Κρήτη; Δαλματικές ακτές; Αδριατική, νησιά; Ιόνιο; Αιγαίο; Θρησκευτικό δράμα; Ποιμενικό δράμα; Κωμωδία; Τραγωδία; Τραγικωμωδία; Ιντερμέδια; Δραματουργοί; Γλώσσα; Στίχος; Σκηνικός χώρος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
435 σ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)