Το γνωστικό στιλ ως παράγοντας διαφοροποίησης της επίδοσης και της βεβαιότητας σε δοκιμασίες κλειστού τύπου

Περίληψη

Βασικό κίνητρο για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η άποψη, ότι παράγοντες άλλοι πέρα από την γλωσσική επάρκεια/ικανότητα μπορεί να ευθύνονται για την όποια συστηματική διαφοροποίηση στην επίδοση στο γλωσσικό τεστ. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει εάν η επίδοση/η ορθότητα των απαντήσεων σε ένα τεστ αλλά και η βεβαιότητα των υποψηφίων για τις σωστές τους απαντήσεις σχετίζονται με σταθερά προσωπικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων όπως το γνωστικό στιλ. Ειδικότερα μελετήθηκε αν το γνωστικό στιλ των υποψηφίων αποτελεί έναν παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει την επίδοση και τη δηλωμένη βεβαιότητα των υποκειμένων σε γλωσσικές δοκιμασίες κλειστού τύπου. Επίσης εξετάστηκε αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στη βεβαιότητα και την ορθότητα των απαντήσεων και κατά πόσο η τυπολογία των δοκιμασιών μπορεί να επηρεάσει μεμονωμένα την κάθε εξαρτημένη μεταβλητή αλλά και τη μεταξύ τους σχέση. Η μελέτη οργανώνεται σε δύο βασικά μέρη. Το πρώτο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει την ανασκόπηση της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The driving force behind this research was the hypothesis that there may be factors beyond actual knowledge responsible for divergence of scores in language tests. It thus became the aim of this study to attempt examine whether language test performance and test taker confidence is associated with inherent characteristics of the individual such as his/her cognitive style, i.e. whether the cognitive style of the test taker is affecting his/her performance and confidence in a test, also depended on the specific type of test items. In addition, it was also examined any possible relationship between confidence and accuracy. As any academic study, this research is divided in two main sections: a) the first, called in academic terms a secondary research, involved the scrutiny of the relevant bibliography (views of other scholars on the matter) in the areas the researcher felt that may be of relevance to the topic, i.e. language assessment, learning and cognitive style, and confidence, b) th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28264
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28264
ND
28264
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating cognitive style as a factor affecting language test performance and confidence
Συγγραφέας
Μουτή, Άννα (Πατρώνυμο: Λάμπρος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Εξεταστική επιτροπή
Υψηλάντης Γεώργιος
Τσοπάνογλου Αντώνιος
Καμπάκη-Βουγιουκλή Πηνελόπη
Αρβανίτης Παναγιώτης
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Αικατερίνη
Παναγιωτίδης Παναγιώτης
Delhay Olivier
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστικό στυλ; Επιδόσεις; Βεβαιότητα; Δοκιμασίες κλειστού τύπου; Γλωσσικό τέστ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
344 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)