Ρητορική και πρόκληση: τα συναισθήματα, οι αξίες και οι στάσεις των καταναλωτών έναντι ρητορικών προκλητικών διαφημίσεων

Περίληψη

Η διαφυγή του καταναλωτή από τη διαφήμιση μοιάζει με ουτοπία στο σύγχρονο καταναλωτικό κόσμο. Μάλιστα, προκειμένου για τη διασφάλιση της καταναλωτικής ανταπόκρισης, οι επαγγελματίες εντείνουν την εφαρμογή ορισμένων τακτικών όπως είναι αυτές της ρητορικής και της πρόκλησης. Το παρόν πόνημα επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της χρήσης αυτών των δύο τακτικών στο διαφημιστικό περιβάλλον αλλά και στην εξέταση των αντιδράσεων του δέκτη έναντι ανάλογων διαφημιστικών δημιουργιών. Ειδικότερα, το παρόν έργο συνίσταται στην πραγματοποίηση τεσσάρων ερευνών κάθε μία εκ των οποίων συμβάλλει στην παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της ρητορικής εφαρμογής αλλά κύρια στην τελική έκβαση της αντιμαχίας τρόπον τινά, ανάμεσα στη ρητορική και την πρόκληση στη διαφήμιση. Κατά τον τρόπο αυτό, σε μία πρώτη έρευνα που πραγματοποιήθηκε εξετάστηκε η δυναμική της υιοθέτησης ρητορικής στη διαφήμιση και δη της τροπής που καλείται αντήχηση. Η αντήχηση αποτελεί ένα ρητορικό σχήμα στη μορφή λογοπαιγνίου και θεμελιώνεται στον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Consumers get bombarded with myriads of advertising messages on a daily basis. In order to overcome this clutter phenomenon and attract attention and interest, practitioners gradually intensify their efforts by employing controversial topics as well as rhetorical maneuvers in advertising. Albeit such techniques are frequently applied in marketing communications, there are still a lot of issues that remain largely unknown. The goal of the present research is fourfold: a) to examine the dynamics of a visual-verbal rhetorical figure called resonance when employed in non-controversial advertising settings as well as verify its limits in terms of effectiveness, b) to further establish the provocation appeal ad genre by exploring its variety dependent upon the controversial topic in which it may be grounded, c) to shed light on the impact of rhetoric when utilized in provocative ad contexts and d) to explore viewers’ affective (i.e., emotions) and cognitive responses (i.e., personal values ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26582
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26582
ND
26582
Εναλλακτικός τίτλος
Rhetoric and provocation: consumers emotions, values and attitudes towards plain and rhetorically constructed provocative ads.
Συγγραφέας
Θεοδωράκης, Ιωάννης του Γεώργιος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Παπαβασιλείου Νικόλαος
Κοκκινάκη Φλώρα
Μπάλτας Γεώργιος
Πανηγυράκης Γεώργιος
Τσακαρέστου Μπέττυ
Χαιρετάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Διαφήμιση; Ρητορική; Ρητορικά σχήματα; Θεωρία ασυμβατότητας; Σέξ; Βία; Συναισθήματα; Προσωπικές αξίες; Στάσεις; Μέτρα διαφημιστικής αποτελεσματικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)