Η πρώτη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη μεταπολιτευτική Ελλάδα ( 1974-1997): ιδεολογικές, κοινωνικές και πολιτικές προσεγγίσεις

Περίληψη

Στόχος είναι να καταστεί σαφής η ιστορική συνάφεια και σχέση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1976 με τις χρονικά προηγηθείσες μεταρρυθμίσεις του 20ου αιώνα αλλά και την άμεση και καταλυτική επιρροή που άσκησε στις επόμενες. Αναδεικνύεται το ιδιαίτερο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο της μεταπολιτευτικής Ελλάδας μέσα στο οποίο έλαβε χώρα και παρουσιάζονται διεξοδικά οι όποιες συνέπειες των μέτρων της. Επίσης συνδέεται η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 με τη σύγχρονη μετανεωτερική μαζική δημοκρατία. Στα τριάντα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν από το 1976 μέχρι και σήμερα, η ελληνική κοινωνία, έστω και καθυστερημένα, εισήλθε στη μετανεωτερική μαζικοδημοκρατική της εκδοχή. Η χαλάρωση ή και η διάλυση των εντοπίων ιδεολογημάτων του παρελθόντος οδήγησε στην υιοθέτηση και διάδοση των νέων ιδεολογημάτων της σύγχρονης μαζικής δημοκρατίας (άκρατος και άκριτος καταναλωτισμός, ιδεολόγημα αυτοπραγμάτωσης, ευδαιμονισμού, λατρείας του εφήμερου και βραχυπρόθεσμου, αποδοτικότητας και πρόκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is to be explicit with the historical relevance and the relation of educational reformation of 1976 with the preceded reforms of the 20th century but also the immediate and catalytic influence that it practised in the subsequent periods. It is highlighted that, the particular social, political and economical context of the Greek political changeover in which it took place, and they are extensively presented in detail of the consequences of any actions. This also connects the educational reformation of 1976 with contemporary postmodern mass democracy. In the thirty-five years which elapsed since 1976 until today, even though delayed, the Greek society, entered the postmodern mass democracy version. The laxity or even the dissolution of local ideologies of the past led to the adoption and dissemination of new ideologies of modern mass democracy (extreme and uncritical consumerism ideology of self-realization, eudemonism, cult of the ephemeral and short-term ...
περισσότερα
DOI
10.12681/eadd/26324
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26324
ND
26324
Εναλλακτικός τίτλος
The first educational reformation in the greek political changeover (1974-1997): ideological, social and political approaches
Συγγραφέας
Πετροπούλου, Ασημίνα του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ζώρας Κωνσταντίνος
Γρηγορίου Παναγιώτης
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Τζανή Μαρία
Τριαλιανός Αθανάσιος
Ραβανής Κωνσταντίνος
Παπαζαχαρίου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 1976; Μεταπολιτευτική Ελλάδα; ΕΟΚ; Θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου; Ράλλης, Γεώργιος; Κόμματα αντιπολίτευσης; Νόμος 309/1976; Νεοελληνική γλώσσα; Νόμος 576/1977; Μετανεωτερική μαζική δημοκρατία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 382 ; 141 σ.)
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)