Κλιματική αλλαγή και μεταφορές: ανάλυση προσδιοριστικών παραγόντων και αξιολόγηση πολιτικών

Περίληψη

Η παρούσα εργασία έχει σαν στόχο την ανάλυση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, μέσα από το ερμηνευτικό πρίσμα συγκεκριμένων παραμέτρων που επιλέχθηκαν με κριτήριο τη δυνατότητά τους να αναδείξουν την εξέλιξη των τεχνολογικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της αγοράς και τη συμπεριφορά των οδηγών-αγοραστών. Η μελέτη στηρίζεται σε ένα πρωτότυπο, σύνθετο υπολογιστικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα λεπτομερούς ανάλυσης των ποικίλων εξεταζόμενων παραμέτρων, καθώς και τον υπολογισμό των εκπομπών CO2. Παράλληλα, με βάση το μοντέλο εκτιμάται η συνεισφορά των προσδιοριστικών παραγόντων στη μεταβολή των εκπομπών CO2 μέσα στην περίοδο 1990-2005, με την εφαρμογή δύο βασικών μεθοδολογιών ανάλυσης αποδόμησης βάσει δεικτών, τη Log Mean Divisia Index I (LMDI I) και τη Refined Laspeyres (RL). Οι διαμορφωθείσες ιστορικές τάσεις των παραμέτρων που συνθέτουν το υπολογιστικό μοντέλο αποτελούν τη βάση για το σχεδιασμό του μον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

_ The present study aims to analyze carbon dioxide (CO2) emissions from passenger cars in Greece, focusing on specific parameters that describe the development of cars technological characteristics, along with market growth and driver’s attitude. The analysis is based on an original, composite simulation model, which integrates the various factors influencing the calculated CO2 emissions. The relative impact of each determinant factor on the changes in CO2 emissions is then estimated with the two most distinguished decomposition analysis methods, Log Mean Divisia Index I (LMDI I) and Refined Laspeyres (RL), the comparative application of which serves at showing their weaknesses and evaluating their credibility, especially for analyses over long periods with many variables. The computational model is then extended to project CO2 emissions up to 2020, while the methodology approach includes a baseline scenario, called ‘no-action’ scenario, as well as scenarios with policies and measure ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26146
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26146
ND
26146
Εναλλακτικός τίτλος
Climate change and transportation: decomposition analysis and assessment of policies and measures
Συγγραφέας
Παπαγιαννάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιαμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων. Εργαστήριο Αυτόματης Ρύθμισης και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Διακουλάκη Δανάη
Μαυρωτάς Γεώργιος
Γκόλιας Ιωάννης
Ζιώμας Ιωάννης
Καλογήρου Ιωάννης
Παραβάντης Ιωάννης
Χαλουλάκου Ντούλη
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Εκπομπές CO2; Ανάλυση αποδόμησης; Επιβατικά αυτοκίνητα; Πολιτικές και μέτρα; Μεταφορές; Κλιματικές αλλαγές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)