Συστήματα διαχείρισης της διαθεματικότητας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση
Περίληψη
Συστήματα διαχείρισης της διαθεματικότητας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση
Περίληψη
![]() | η να αποκτούν και να χρησιμοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που τους παρέχουν ξεχωριστά γνωστικά αντικείμενα σχετικά με ένα θέμα. Η πρόκληση που αντιμετωπίζεται στην παρούσα διατριβή, είναι η απάντηση σε δύο βασικά ερωτήματα για τη διαθεματικότητα: πως από τα διακριτά μαθήματα που αποτελούν το χώρο άντλησης της σχολικής γνώσης θα οδηγηθούν οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας στη διαθεματικότητα, στη ενιαιοποίηση δηλαδή της γ ...
ptcha2') != null) {
// grecaptcha.render('g-recaptcha2', {'sitekey': '6LcWWWYaAAAAAC1iz2nggumDK_A2pjsTvdZGDV0K'});
// }
// if (document.getElementById('g-recaptcha3') != null) {
// grecaptcha.render('g-recaptcha3', {'sitekey': '6LcWWWYaAAAAAC1iz2nggumDK_A2pjsTvdZGDV0K'});
// }
// grecaptcha.render(el, {
// περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσαThe analytical programmes of study for various subjects offer the basic knowledge for science, following the classification of the academic community for the organisation of scientific knowledge, without connecting the separate subjects. Following the cross-thematic approach, a subject is studied from various angles taking into account contributions from many sciences, whilst also examining how each piece of knowledge can be practically utilised in everyday life. Subject distinctions are removed and knowledge is seen as a single unit. The analytical programme is organised in such a way, so as to enable students to acquire and use knowledge and dexterities relating to one topic, as contributed by different subjects. The challenge faced by this paper is to answer two basic questions in relation to Cross-Thematic: 1) How to enable teachers to deliver Cross-Thematic by achieving a shift from current separate subject tuition to unifying knowledge. 2) How to design Cross-Thematic tests in Hi ...
The analytical programmes of study for various subjects offer the basic knowledge for science, following the classification of the academic community for the organisation of scientific knowledge, without connecting the separate subjects. Following the cross-thematic approach, a subject is studied from various angles taking into account contributions from many sciences, whilst also examining how each piece of knowledge can be practically utilised in everyday life. Subject distinctions are removed and knowledge is seen as a single unit. The analytical programme is organised in such a way, so as to enable students to acquire and use knowledge and dexterities relating to one topic, as contributed by different subjects. The challenge faced by this paper is to answer two basic questions in relation to Cross-Thematic: 1) How to enable teachers to deliver Cross-Thematic by achieving a shift from current separate subject tuition to unifying knowledge. 2) How to design Cross-Thematic tests in High School and how collect "best practice" scenarios in cross-thematic teaching. In the proposed Cross-Thematic Electronic Management System a methodology for creating a cross-thematic concepts database was developed, in which concepts from various sciences are recorded. These represent the horizontal interconnection of the various compulsory subjects in education and the usefulness of these concepts can be evaluated. As such, an aid is created offering information to te |
| ND | 26114 |
| Εναλλακτικός τίτλος | A management system for cross-thematic teaching in the Greek Compulsory Education |
| Συγγραφέας | Τριανταφύλλου, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Νικόλαος) |
| Ημερομηνία | 2011 |
| Ίδρυμα | Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής |
| Εξεταστική επιτροπή | Αλεξανδρής Νικόλαος Βίρβου Μαρία Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής Αγγελάκος Κωνσταντίνος Αποστόλου Δημήτριος Βλάμος Παναγιώτης Χιονίδου Μαρία |
| Επιστημονικό πεδίο | Φυσικές Επιστήμες ➨ Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση |
| Λέξεις-κλειδιά | Εκπαίδευση; Διεπιστημονικότητα; Διαθεματικότητα; Διαχείριση διαθεματικών διαγωνισμάτων; Διαχείριση διαθεματικών σχεδίων μαθήματος; Υποστηρικτικό σύστημα γνώσης; Αντιπροσώπευση γνώσης |
| Χώρα | Ελλάδα |
| Γλώσσα | Ελληνικά |
| Άλλα στοιχεία | xiv, 327 σ., εικ., σχημ. |
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
λιγότερα
περισσότερα






