Συστήματα διαχείρισης της διαθεματικότητας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση

Περίληψη

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The analytical programmes of study for various subjects offer the basic knowledge for science, following the classification of the academic community for the organisation of scientific knowledge, without connecting the separate subjects. Following the cross-thematic approach, a subject is studied from various angles taking into account contributions from many sciences, whilst also examining how each piece of knowledge can be practically utilised in everyday life. Subject distinctions are removed and knowledge is seen as a single unit. The analytical programme is organised in such a way, so as to enable students to acquire and use knowledge and dexterities relating to one topic, as contributed by different subjects. The challenge faced by this paper is to answer two basic questions in relation to Cross-Thematic: 1) How to enable teachers to deliver Cross-Thematic by achieving a shift from current separate subject tuition to unifying knowledge. 2) How to design Cross-Thematic tests in Hi ...
Συστήματα διαχείρισης της διαθεματικότητας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση

Περίληψη

πιστημών, αλλά παράλληλα εξετάζεται πώς η κάθε γνώση μπορεί να αξιοποιηθεί πρακτικά στη achers for the recommended steps to take in order to present a concept to the students. It also enriches the cross-thematic knowledge of teachers and their understanding of how it can deliver improved results in teaching. In terms of evaluating students, a necessary process applied to all levels of education, software was designed enabling the multifaceted evaluation of knowledge around a topic. It also increased the use of this software among teachers in secondary education. Moreover, a teaching framework-guide is proposed for the recording of lesson plans or teaching scenarios that are interlinked via teaching materials, sources of information, work sheets, assessment sheets and scenario evaluation sheet.περισσότερα
ptcha2') != null) { // grecaptcha.render('g-recaptcha2', {'sitekey': '6LcWWWYaAAAAAC1iz2nggumDK_A2pjsTvdZGDV0K'}); // } // if (document.getElementById('g-recaptcha3') != null) { // grecaptcha.render('g-recaptcha3', {'sitekey': '6LcWWWYaAAAAAC1iz2nggumDK_A2pjsTvdZGDV0K'}); // } // grecaptcha.render(el, { //
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The analytical programmes of study for various subjects offer the basic knowledge for science, following the classification of the academic community for the organisation of scientific knowledge, without connecting the separate subjects. Following the cross-thematic approach, a subject is studied from various angles taking into account contributions from many sciences, whilst also examining how each piece of knowledge can be practically utilised in everyday life. Subject distinctions are removed and knowledge is seen as a single unit. The analytical programme is organised in such a way, so as to enable students to acquire and use knowledge and dexterities relating to one topic, as contributed by different subjects. The challenge faced by this paper is to answer two basic questions in relation to Cross-Thematic: 1) How to enable teachers to deliver Cross-Thematic by achieving a shift from current separate subject tuition to unifying knowledge. 2) How to design Cross-Thematic tests in Hi ...
ND
26114
Εναλλακτικός τίτλος
A management system for cross-thematic teaching in the Greek Compulsory Education
Συγγραφέας
Τριανταφύλλου, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξανδρής Νικόλαος
Βίρβου Μαρία
Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Αποστόλου Δημήτριος
Βλάμος Παναγιώτης
Χιονίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Διεπιστημονικότητα; Διαθεματικότητα; Διαχείριση διαθεματικών διαγωνισμάτων; Διαχείριση διαθεματικών σχεδίων μαθήματος; Υποστηρικτικό σύστημα γνώσης; Αντιπροσώπευση γνώσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 327 σ., εικ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)