Το πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων πολλαπλών περιόδων και οι εφαρμογές του

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνάται το Πρόβλημα Δρομολόγησης Οχημάτων Πολλαπλών Περιόδων με Χρονικά Παράθυρα (ΠΔΟΠΠΧΠ). Κάθε πελάτης σχετίζεται με ένα χρονικό παράθυρο περιόδων (ΧΠΠ), το οποίο ορίζεται ως το σύνολο περιόδων εξυπηρέτησης. Στόχος είναι η ελαχιστοποίηση του κόστους δρομολόγησης εντός ορίζοντα πολλαπλών περιόδων λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς χρονικών παραθύρων, χωρητικότητας οχημάτων και χρονικών παραθύρων περιόδων. Παρουσιάζουμε ένα γενικό μοντέλο, μία μέθοδο ακριβούς επίλυσης βάσει της Δυναμικής Δημιουργίας Μεταβλητών (ΔΔΜ – Column Generation) και προτείνονται δύο νέες αποτελεσματικές τεχνικές επιτάχυνσης της ΔΔΜ για την εύρεση κατώτατων ορίων. Οι τεχνικές αυτές εκμεταλλεύονται τις πολλαπλές περιόδους ώστε να αναγνωριστούν ομοιότητες εντός των υποπροβληματών και να αποφευχθεί η επίλυση όλων των υποπροβλημάτων σε κάθε επανάληψη. Η αποδοτικότητα των μεθόδων ελέγχθηκε για παραμέτρους όπως η γεωγραφική κατανομή των πελατών και τα υποδείγματα ΧΠΠ. Στην πλειονότητα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation we investigate the Multi-Period Vehicle Routing Problem with Time Windows (MPVRPTW), in which orders are related to a period window (a set of service periods). Routing costs are minimized over a planning horizon, respecting period window, time window, and capacity constraints. We present a general model and an exact approach to solve this problem based on the column generation method. We also propose two novel, efficient techniques to speed up the column generation method for obtaining lower bounds. The proposed techniques exploit the multi-period setting in order to identify similarities within the subproblems and avoid solving all subproblems at each iteration. We evaluated the performance of the proposed methods systematically for various parameters, such as customer geographical distribution and period window patterns. In most cases, the new methods improve significantly the efficiency of convergence to the optimal solution of the relaxed problem, especially in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25190
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25190
ND
25190
Εναλλακτικός τίτλος
The multi-period vehicle routing problem and its applications
Συγγραφέας
Αθανασόπουλος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Μίνης Ιωάννης
Δούνιας Γεώργιος
Κυριακίδης Επαμεινώνδας
Αμπαζής Νικόλαος
Δριβαλιάρης Δημοσθένης
Ιωάννου Γεώργιος
Λάιος Λάμπρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Δρομολόγηση οχημάτων; Πολλαπλές περίοδοι; Κυλιόμενος χρονικός ορίζοντας; Δυναμική δημιουργία κολονών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xlvii, 182 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)