Ιατρική εκπαίδευση: σύγχρονες προτάσεις διδακτικής-μεθοδολογίας για την ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο: το παράδειγμα της ΩΡΛ.

Περίληψη

Στόχος: Στόχος της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής είναι να αναδείξει το επίπεδο της σύγχρονης Ιατρικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τη σχέση του με το παρελθόν και την υποχρέωση που απορρέει από τη σωστή αξιοποίηση των στοιχείων αυτών για το μέλλον. Με βάση το σκεπτικό αυτό, επιχειρεί, επίσης, να ευαισθητοποιήσει περαιτέρω τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, επιδιώκοντας μέσα από τις διαγραφόμενες διδακτικές προτάσεις να αναβαθμίσει το ιερό έργο της διδασκαλίας, στο οποίο η προσωπικότητα του δασκάλου παίζει καθοριστικό ρόλο. Μεθοδολογία: Εξετάστηκαν ποικίλες πηγές π.χ. αρχαία ελληνικά, βυζαντινά και σύγχρονα κείμενα, τα Προγράμματα Σπουδών και των 7 ελληνικών Ιατρικών Σχολών κι άλλες δόκιμες πηγές. Από το συνδυασμό των δεδομένων προέκυψαν πολύτιμα συμπεράσματα και διαμορφώθηκε ο “χάρτης” της Ιατρικής Εκπαίδευσης για την Ελλάδα επισημαίνοντας ομοιότητες-διαφορές και αδυναμίες των Προγραμμάτων Σπουδών και εξετάζεται συγκεκριμένο διδακτικό παράδειγμα από την ΩΡΛ, με βάση τις λεγόμενες “παραδοσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Purpose: The purpose of this PhD is to present the contemporary picture of Medical Education in Greece, by lightening its historical, past and showing how these documents can profitably be used in the future. Methodology: A variety of sources, concerning Ancient Greek, Byzantine and Modern Greek texts, has been examined. In addition, Curricula from the 7 Medical Schools of Greece, are basic sources of the research. By combining all these sources, many significant conclusions arose and a “map” of Medical Education in Greece is formed, useful for the present and the future of Greek Medicine similarities and differences on teaching methodology between the 7 Medical Schools in Greece and between Greek Medical Schools and European and universal ones are also presented. Traditional and modern methods are used in a specific teaching example from ENT specialty. It is obvious that, apart from the knowledge of various teaching methods, a teacher should be man above all and teach with his/her exa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23147
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23147
ND
23147
Συγγραφέας
Ραμουτσάκη, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Άγγελος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Φερεκύδης Ελευθέριος
Σέγγας Ιωάννης
Χελιδόνης Εμμανουήλ
Κανδηλώρος Δημήτριος
Κορρές Στ.
Μπαστούνης Ηλίας
Σακκάς Δαμιανός
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΙατρική Βιοτεχνολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιατρική εκπαίδευση; Πρόγραμμα σπουδών; Ιστορία; Διδακτική; Μεθοδολογία; ΩΡΛ; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
349 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)