Αξιοποίηση της τοπικής ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση της Μάνης

Περίληψη

Αντικείμενο μελέτης της διατριβής αποτελεί η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας και η αξιοποίησή της, σε συνάφεια με το μάθημα της ιστορίας. Η έρευνα διαρθρώνεται σε δύο επίπεδα, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Η μεθοδολογία της έρευνας του θεωρητικού μέρους στηρίχθηκε στην αξιοποίηση των πηγών στην κριτική ανάλυση, τη σύνθεση αλλά και προσωπικές θέσεις, όπως αυτές διατυπώνονται με βάση τη βιβλιογραφία και αρθρογραφία. Το πρόγραμμα τοπικής ιστορίας που εφαρμόστηκε στα σχολεία της Λακωνικής Μάνης πέτυχε του στόχους που είχαν τεθεί. Δηλαδή να εξοικειωθούν οι μαθητές με το ιστορικό τους περιβάλλον και να κατανοήσουν την επίδραση ιστορικών γεγονότων ευρύτερης εμβέλειας στην υπό μελέτη περιοχή. Η στατιστική επεξεργασία των ευρημάτων της έρευνας έδειξε ότι η ενασχόληση με την τοπική ιστορία αλλάζει την αντίληψη των μαθητών για το μάθημα της ιστορίας προς το θετικότερο.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23000
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23000
ND
23000
Συγγραφέας
Στεφανάκος, Γεώργιος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λεοντσίνης Γεώργιος
Βρεττός Ιωάννης
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Τριλιανός Αθανάσιος
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Σακκής Δημήτριος
Κακάμπουρα Ρέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία; Τοπική ιστορία; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μάνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
317 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)