Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης ήταν η περιγραφική σχέση της ακαδημαϊκής επίδοσης των φοιτητών του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών από τα χαρακτηριστικά τους (επίκτητα, περιβαλλοντικά, συμπεριφοράς). Η έκβαση (εξαρτημένη μεταβλητή) της μελετώμενης σχέσης ήταν ο βαθμός του πτυχίου που είναι ο σταθμισμένος μέσος όρος της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων. Οι προσδιοριστές της έκβασης (ανεξάρτητες μεταβλητές) ήταν διάφορα δημογραφικά (φύλο, ανάστημα, δείκτης μάζας σώματος, τόπος κατοικίας κ.α.), κοινωνικοοικονομικά (εκπαίδευση γονέων, επάγγελμα γονέων κ.α.) και ακαδημαϊκά (τρόπος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, διάρκεια σπουδών, γνώση ξένων γλωσσών κ.α.) χαρακτηριστικά. Το μελετώμενο πληθυσμό αποτέλεσαν 110 πτυχιούχοι του Τμήματος Νοσηλευτικής από τον Ιούνιο του 1997 έως τον Σεπτέμβριο του 2000. Ο πληθυσμός αυτός προήλθε από 112 φοιτητές, δύο ακαδημαϊκών ετών εισαγωγής στο Τμήμα (1993/94 και 1994/95), οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για επτά έτη από την ημερομηνία της εγγραφής τους στ ...
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης ήταν η περιγραφική σχέση της ακαδημαϊκής επίδοσης των φοιτητών του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών από τα χαρακτηριστικά τους (επίκτητα, περιβαλλοντικά, συμπεριφοράς). Η έκβαση (εξαρτημένη μεταβλητή) της μελετώμενης σχέσης ήταν ο βαθμός του πτυχίου που είναι ο σταθμισμένος μέσος όρος της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων. Οι προσδιοριστές της έκβασης (ανεξάρτητες μεταβλητές) ήταν διάφορα δημογραφικά (φύλο, ανάστημα, δείκτης μάζας σώματος, τόπος κατοικίας κ.α.), κοινωνικοοικονομικά (εκπαίδευση γονέων, επάγγελμα γονέων κ.α.) και ακαδημαϊκά (τρόπος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, διάρκεια σπουδών, γνώση ξένων γλωσσών κ.α.) χαρακτηριστικά. Το μελετώμενο πληθυσμό αποτέλεσαν 110 πτυχιούχοι του Τμήματος Νοσηλευτικής από τον Ιούνιο του 1997 έως τον Σεπτέμβριο του 2000. Ο πληθυσμός αυτός προήλθε από 112 φοιτητές, δύο ακαδημαϊκών ετών εισαγωγής στο Τμήμα (1993/94 και 1994/95), οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για επτά έτη από την ημερομηνία της εγγραφής τους στο πανεπιστήμιο. Το εμπειρικό υλικό προήλθε από το αρχείο του Τμήματος και από ένα επιδημιολογικό δελτίο στο οποίο οι φοιτητές κλήθηκαν να απαντήσουν. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS. Εφαρμόστηκε το υπόδειγμα της απλής και πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης με τη μέθοδο της διαδοχικής αφαίρεσης των μεταβλητών. Τα αποτελέσματα από την πολυμεταβλητή ανάλυση συνοψίζονται ως κάτωθι: 1. Το φύλο σχετίζονταν στατιστικά σημαντικά με το βαθμό του πτυχίου (p=0,019). Η ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητριών υπερείχε συγκριτικά με την αντίστοιχη επίδοση των φοιτητών (β= -0,24 με 95% ΔΕ από -0,44 έως -0,04). 2. Τα έτη διαμονής σε αστικό περιβάλλον σχετίζονταν στατιστικά σημαντικά με το βαθμό του πτυχίου (p=0,041). Οι φοιτητές που διέμειναν 18 έτη σε αστικές περιοχές είχαν υψηλότερη ακαδημαϊκή επίδοση σε σύγκριση με αυτούς που διέμειναν λιγότερα έτη (β= -0,17 με 95% ΔΕ από -0,34 έως -0,01). 3. Ο αριθμός των ξένων γλωσσών σχετίζονταν θετικά με το βαθμό του πτυχίου (β= +0,26 με 95% ΔΕ από +0,11 έως +0,40). 4. Η διάρκεια των σπουδών (έτη) σχετίζονταν αρνητικά με το βαθμό του πτυχίου (β= -0,62 με 95% ΔΕ από -0,81 έως -0,43). 5. Ο βαθμός απολυτηρίου του λυκείου σχετίζονταν θετικά με το βαθμό του πτυχίου (β= +0,11 με 95% ΔΕ από +0,03 έως +0,19). 6. Οι αναφερόμενες ανεξάρτητες μεταβλητές ερμηνεύουν το 55,2% της μεταβλητότητας της εξαρτημένης μεταβλητής, δηλαδή του βαθμού πτυχίου.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Object of this study was the descriptive relation of students’ academic performance in the University of Athens Nursing School with their characteristics (acquired, environmental, behavioral). The outcome (dependent variable) was the degree’s grade which is the weighted average of the grades obtained at every course. The determinants of outcome (independent variables) were several demographic (gender, height, body mass index, place of residence etc), socioeconomic (parents’ education and occupation etc) and academic (mode of admission to the university, duration of studies, knowledge of foreign language etc) characteristics. The study population consisted of 110 Nursing School graduates from June 1997 to September 2000. This population derived from 112 students during two academic years of admission to the Faculty (1993/94 and 1994/95), who were followed for seven years from the enrolment date to the university. The empirical data was gathered from the Nursing School records as well as ...
Object of this study was the descriptive relation of students’ academic performance in the University of Athens Nursing School with their characteristics (acquired, environmental, behavioral). The outcome (dependent variable) was the degree’s grade which is the weighted average of the grades obtained at every course. The determinants of outcome (independent variables) were several demographic (gender, height, body mass index, place of residence etc), socioeconomic (parents’ education and occupation etc) and academic (mode of admission to the university, duration of studies, knowledge of foreign language etc) characteristics. The study population consisted of 110 Nursing School graduates from June 1997 to September 2000. This population derived from 112 students during two academic years of admission to the Faculty (1993/94 and 1994/95), who were followed for seven years from the enrolment date to the university. The empirical data was gathered from the Nursing School records as well as from a questionnaire distributed to the students. Analysis of data was performed using the SPSS statistical package. The model of simple and multiple linear regression was used with the method of stepwise backward elimination. The following results of multivariate analysis were obtained: 1. A statistically significant association between gender and degree’s grade was found (p=0,019). The academic performance of female students was comparatively superior to that of male students (β= -0,24 with 95% CI from -0,44 to -0,04). 2. A statistically significant association between years of residence in urban areas and degree’s grade was found (p=0,041). The academic performance of students who had resided 18 years in urban areas was superior as compared to that of students who had resided fewer years (β=-0,17 with 95% CI from -0,34 to -0,01). 3. The number of foreign languages was positively associated with the degree’s grade (β= +0,26 with 95% CI from +0,11 to +0,40). 4. The duration of studies (years) was negatively associated with the degree’s grade (β= -0,62 with 95% CI from -0,81 to -0,43). 5. The grade of high school certificate was positively associated with the degree’s grade (β= +0,11 with 95% CI from +0,03 to +0,19). The above mentioned independent variables explain the 55,2% of the dependent variable’s (degree’s grade) variability.
περισσότερα