Η θυσία των γυναικών στο θεατρικό έργο του Henry de Montherlant

Περίληψη

Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΤΟΥ HENRY DE MONTHERLANT ΚΑΙ Η ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΗΤΑΝ ΤΟΕΝΑΥΣΜΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝΤΗΝ ΠΛΟΚΗ ΚΑΘΕ ΕΡΓΟΥ, Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝΨΥΧΗ ΤΩΝ ΗΡΩΙΔΩΝ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΑΛΗΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΜΟΙΡΑΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΥΣ. ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑΤΟΥΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ ΠΟΥ ΤΙΣ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ.ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝΤΡΙΩΝ ΦΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΤΑΥΡΟΜΑΧΙΑΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ: ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ ΗΗΡΩΙΔΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΑΝ ΕΝΑΣ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΤΑΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΕΝΑ ΤΗΣΖΩΗΣ (ΦΑΣΗ ΛΕΒΑΝΤΑΝΤΟ). ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, Η ΓΥΝΑΙΚΑ-ΤΑΥΡΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑΠΕΡΙΦΡΟΝΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ-ΤΑΥΡΟΜΑΧΟΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΕΛΛΟΥΝ(ΦΑΣΗ ΠΑΡΑΝΤΟ). ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΠΡΑΞΗ, Η ΗΡΩΙΔΑ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ ΠΟΥ ΤΗΝ ΩΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ,ΣΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΚΟΜΗ (ΦΑΣΗ ΑΠΡΟΜΑΝΤΟ). ΕΤΣΙ Ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

RAPPROCHE DU PSYCHISME DE LA FEMME DANS L'ŒUVRETHÉÂTRALE DE HENRY DE MONTHERLANT ET SON SACRIFICE POURL'HOMME ONT EXCITÉ NOTRE INTÉRÊT POUR CETTE RECHERCHE. SAUF LESÉVÉNEMENTS QUI COMPOSENT L'INTRIGUE DE CHAQUE PIÈCE, NOTREINTENTION ÉTAIT D'EXPLORER L'ÂME DES HÉROÏNES AU MOMENT DÉCISIFOÙ ELLES AFFRONTENT L'HOMME. CETTE LUTTE ABOUTIT TOUJOURS À LEURSOUMISSION FATALE.EN SUIVANT LA MÉTHODE DESCRIPTIVE, NOUS AVONS PRÉSENTÉ LESFEMMES SELON LEUR PARCOURS DANS LA VIE, AINSI QUE LA THÉMATIQUEDE L'ŒUVRE POUR CONCLURE AVEC LE COMMUN DESTIN QUI LES TORTURE.NOUS AVONS CONSTATÉ QUE L'AUTEUR A PRATIQUÉ LA TECHNIQUEDE TROIS PHASES D'UNE TAUROMACHIE SUR SCÈNE : AU PREMIER ACTEL'HÉROÏNE SE PRÉSENTE COMME UN TAUREAU FIER DANS L'ARÈNE DE LAVIE (PHASE LEVANT ADO).ENSUITE, LA FEMME-TAUREAU ACCEPTE LES PAROLES MÉPRISANTESDE L'HOMME-TORÉADOR QUI L'ARRÊTENT (PHASE PARADO). AU TROISIÈMEACTE, L'HÉROÏNE S'ALOURDIT PAR LES OFFENSES DU RIVAL QUI LAPOUSSENT AU DÉSESPOIR, À LA SOLITUDE ET MÊME À LA MORT (PHASEAPROMA ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21391
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21391
ND
21391
Εναλλακτικός τίτλος
La sacrifice des femmes dans l' oeuvre theatrale de Henry de Montherlant
Συγγραφέας
Φλετορίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσογιαννοπούλου Πηγή-Δάφνη
Μενεγάκη Μαρία
Ταμπάκη Φρειδερίκη
Κωνσταντουλάκη Ιωάννα
Σκούρα Ελένη
Θωμαδάκη Μαρίκα
Παντελοδήμος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Γυναίκες; Γυναικείος ψυχισμός; Θυσία γυναίκας για τον άντρα; Μοιραία υποταγή γυναίκας; Ταυρομαχία στο μοντερλανικό θέατρο; Γυναίκα - ταύρος; Άντρας - ταυρομάχος; Θάνατος ταύρου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
550 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)