Ανάλυση και προσομοίωση του συστήματος νερού εδάφους ατμόσφαιρας σε σχέση με την ανάπτυξη και απόδοση ετήσιων καλλιεργειών
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present work is the analysis and simulation of the water-soil-atmosphere system, in relation to growth and yield of annual crops. Detailed datasets were constructed for gun-sprinkler irrigated experimental fields on loamy soil, cropped with maize and cotton during the seasons 1998 and 1999 in central Greece. Soil water content was measured using TDR instrumentation and crop’s LAI by the SunScan System. Irrigation water depths and yields were also measured. The effective crop rooting depth, its growth over time and the maximum water uptake rate by roots from each soil layer were determined after soil water content measurements. The WAVE 2.1 model fed with the experimental and meteorological data was used to simulate the water-soil-atmosphere continuum. The maximum water uptake distribution with depth approached by three functions (linear, exponential and sigmoidal) and the van Genuchten and Gardner functions of hydraulic conductivity were used to run the model. The succes ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.28 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.