Προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας με έμφαση στις κοινωνικές σχέσεις των παιδιών: μια κριτική προσέγγιση

Περίληψη

Η μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση του λόγου εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή ενός προγράμματος προαγωγής της ψυχικής υγείας με έμφαση στις κοινωνικές σχέσεις των παιδιών. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πεδίο της Αγωγής Υγείας και κατανοείται από την ερευνήτρια ως χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς επιλέγουν να μελετήσουν τις κοινωνικές σχέσεις των παιδιών και να προτείνουν προγράμματα πρόληψης/παρέμβασης. Το θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο της έρευνας διαμορφώθηκε με βάση τις αρχές της κονστρουκτιβιστικής θεωρίας και της νέας κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας. Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει: α. τις απόψεις εκπαιδευτικών και παιδιών σχετικά με την εφαρμογή προγραμμάτων ψυχικής υγείας στο σχολείο, β. τους τρόπους με τους οποίους συζητούν για τις κοινωνικές σχέσεις των παιδιών, γ. τις κοινές ή διαφορετικές κατανοήσεις από τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή του προγράμμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis explores primary education teachers’ and students’ discourses on their participation in the implementation of a mental health promotion program focusing on children’s interpersolan relationships. This program is part of a broader Health Promotion field and is perceived as a model of the approach that institutional agents and policy makers use in order to study children’s social relationships and to introduce prevention/intervention programs. The study’s theoretical and methodological background lies on the principles of the constructivism theory and on the new sociology of childhood. The study aims at identifying teachers’ and children’s: a) views on the implementation of mental health promotion programs in their school setting, b) discussions on children’s social relationships, c) mutual or distinct perceptions and understandings on the implementation of the program and, d) constructions on childhood that emerge from their discourses, as they discuss on the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18887
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18887
ND
18887
Εναλλακτικός τίτλος
Mental health promotion programs concerning children's interpersonal relationships: a critical perspective
Συγγραφέας
Αντωνιάδου, Ευθυμία του Ευθύμιος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου-Νάκου Ιωάννα
Πανταζής Παύλος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Κογκίδου Δήμητρα
Γρόλλιος Γεώργιος
Ανθογαλίδου Θεοπούλα
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικές σχέσεις παιδιών; Προγράμματα αγωγής ψυχικής υγείας; Απόψεις παιδιών; Απόψεις εκπαιδευτικών; Ανάλυση λόγου; Χρήση NVivo
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
369 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)