Ανάπτυξη τεχνικής αξιολόγησης ευχρηστίας για ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ερευνά θέματα που αφορούν την ποιότητα της ηλεκτρονικής μάθησης. Πιο συγκεκριμένα τα βασικά κίνητρα για τη διεξαγωγή της έρευνας αυτής αφορούν α) στην έλλειψη της συστηματικής εξέτασης και αξιολόγησης της ποιότητας της ηλεκτρονικής μάθησης με έμφαση στο σχεδιασμό ηλεκτρονικών μαθημάτων (περιεχόμενο είναι ένας άλλος συναφής όρος) και β) την ανεπάρκεια των υπαρχόντων τεχνικών αξιολόγησης ευχρηστίας να αντιμετωπίσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των χρηστών που είναι παράλληλα και εκπαιδευόμενοι μέσω ηλεκτρονικής μάθησης. Στη διατριβή αυτή υποστηρίζεται ότι το πρώτο πρόβλημα προκύπτει λόγω του ότι αφενός οι αποτελεσματικές παιδαγωγικές πρακτικές και θεωρήσεις δεν αντανακλώνται στο σχεδιασμό της ηλεκτρονικής μάθησης και αφετέρου η εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης ευχρηστίας δεν συμπεριλαμβάνεται στον κύκλο ανάπτυξης συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης. Μέχρι σήμερα λίγη προσοχή έχει δοθεί στον έλεγχο της ποιότητας του σχεδιασμού ηλεκτρονικών μαθημάτων. Το δεύτερο πρόβλημα προκύπτει λό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis researches issues related to the quality of e-learning. More particularly the motivation of this research is the lack of a) systematic examination and evaluation of e-learning quality with emphasis on e-learning courses’ design and b) the insufficiencies of current usability evaluation methods to consider the needs of users as learners, as identified through a review of extant literature. This thesis argues that the first problem arises because effective pedagogical considerations are not reflected in e-learning design and usability methods are not usually incorporated into e-learning development lifecycle. Very little quality control has been going into the design of e-learning courses. The second problem arises because researchers and practitioners in Human Computer Interaction (HCI) have paid little, if any, attention to the latest developments in educational psychology and instructional design fields. The research hypothesis underlying this thesis is that it is possible ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17562
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17562
ND
17562
Εναλλακτικός τίτλος
A Usability Evaluation Method for E-Learning Courses
Συγγραφέας
Ζαχαριάς, Παναγιώτης του Βασίλειος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πουλυμενάκου Αγγελική
Δουκίδης Γεώργιος
Κιουντουζής Ευάγγελος
Αβούρης Νικόλαος
Ταραμπάνης Κωνσταντίνος
Σαμψών Δημήτριος
Πουλούδη Αθανασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ευχρηστία; Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο; Διεπαφές; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Παρακίνηση; Ηλεκτρονικά βασισμένα στο διαδίκτυο μαθήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
285 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)