Επιχειρησιακή έρευνα στον τομέα της ναυτιλίας: υποστήριξη αποφάσεων δρομολήγησης πλοίων για μεταφορά φορτίων

Περίληψη

Η δρομολόγηση του στόλου που διαθέτει μια ναυτιλιακή εταιρεία και η επιλογή φορτίων για την ναύλωση των πλοίων είναι τα δυο προβλήματα με τα οποία πραγματεύεται η παρούσα διατριβή. Οι ιδιαιτερότητες των προβλημάτων αυτών έχουν οδηγήσει τους ερευνητές σε διαφορετικές μεθόδους επίλυσής τους σε σχέση με τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων δρομολόγησης στόλου οχημάτων. Στην πλειοψηφία των μεθόδων αυτών κατά την επίλυση του προβλήματος επιχειρείται η εύρεση όλων των εφικτών δρομολογίων που μπορεί να εκτελέσει κάθε πλοίο του στόλου για την μεταφορά των φορτίων που πρέπει να μεταφερθούν. Η παρούσα διατριβή προτείνει μια νέα μέθοδο δημιουργίας όλων των εφικτών δρομολογίων για την μεταφορά ενός συνόλου φορτίων από ένα πλοίο. Η προτεινόμενη μέθοδος είναι μια μέθοδος οπισθοδρόμησης, η οποία με την χρήση περιορισμών χωρητικότητας και χρονικών παραθύρων περιορίζει το μέγεθος του χώρου αναζήτησης έτσι ώστε να δημιουργήσει όλα τα εφικτά δρομολόγια σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η προτεινόμενη μέθοδος ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Vessels routing of a maritime companies fleet and cargo selection for a vessel’s chartering are the two problems which are addressed in this thesis. A number of characteristics of these two problems have leaded the research to different techniques compared to the corresponding techniques that are used in classical vehicle routing problems. In the majority of the techniques that have been used to solve the problem of vessels routing, all feasible scheduled routes that each vessel can execute for the transfer of a set of cargos are generated a priori. This thesis proposes a new method for generating all feasible routes of a vessel for the transfer of a set of cargos. The proposed method uses a backtracking algorithm along with time and capacity constraints in order to reduce the search space and generate the schedule routes in a reasonable time. The advantage of the proposed method in contrast to the majority of methods which are presented in literature is that in the generated routes th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/16597
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/16597
ND
16597
Εναλλακτικός τίτλος
Operational research in maritime sector: decision support in vessels routing for cargo transportation
Συγγραφέας
Χαλκός, Δημήτρης (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Βαρβαρίγου Θεοδώρα
Θεολόγου Μιχαήλ
Στασινόπουλος Γεώργιος
Λούμος Βασίλειος
Ψαράς Ιωάννης
Σταμούλης Γεώργιος
Ασκούνης Δημήτριος
Πρωτονοτάριος Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Δρομολόγηση εμπορικών πλοίων; Χρονοπρογραμματισμός εμπορικών πλοίων; Αναζήτηση φορτίων; Αξιολόγηση δρομολογίων πλοίων; Αλγόριθμος οπισθοδρόμησης; Υποστήριξη αποφάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
212 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)