Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη: πολιτικές και καταγραφή των στάσεων στο παρελθόν, στο παρόν και σχεδιασμός για το μέλλον

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει την επίδραση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) στην περιβαλλοντική συνείδηση και τις καθημερινές συμπεριφορές των νέων ενηλίκων, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Απώτερος σκοπός της είναι η αποτίμηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων ΠΕ, τα οποία εφαρμόστηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, από το 1990 έως το 2025, ως προς την επίδρασή τους στη στάση και τη συμπεριφορά των πολιτών ηλικιακού εύρους μεταξύ 18 έως 29 ετών. Για την κάλυψη του εν λόγω σκοπού, διενεργήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα, μέσω ερωτηματολογίου. Το ερευνητικό δείγμα ήταν 2.687 άτομα, τα οποία επελέγησαν με στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία. Για την επιλογή του ερευνητικού δείγματος, αναλυτικότερα, λήφθηκαν υπόψιν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους στοιχεία, όπως είναι η ηλικία, η επαγγελματική ενασχόληση και το μορφωτικό επίπεδο. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο εστάλη μέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines the impact of Environmental Education (EE) on the environmental awareness and everyday behaviors of young adults, in the context of sustainable development. Its ultimate goal is to assess the effectiveness of the EE programs, which were implemented in primary and secondary education in Greece, from 1990 to 2025, in terms of their impact on the attitude and behavior of citizens aged between 18 and 29 years.To meet this goal, a primary quantitative survey was conducted, using a questionnaire. The research sample was 2,687 individuals, who were selected through stratified random sampling. For the selection of the research sample, in more detail, their demographic characteristics were taken into account, such as age, occupation and educational level. A structured questionnaire was used to collect the research data, which was sent via the Google Forms platform. The questionnaire, more specifically, included 17 closed-ended questions, 3 Likert scale questions an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59835
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59835
ND
59835
Εναλλακτικός τίτλος
Environmental education in primary education in relation to sustainable development: policies and recording of attitudes in the past, present, and planning for the future
Συγγραφέας
Νάστος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών. Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Μητούλα Ρόιδω
Θεοδωροπούλου Ελένη
Αστάρα Όλγα-Ελένη
Κουτρούμπα Κωνσταντίνα
Σαρδιανού Ελένη
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Ζμπάινος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.