Ο ρόλος της ψυχικής ανθεκτικότητας και της αυτο-αποτελεσματικότητας στη σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Περίληψη
Η αξιολόγηση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο παραμένει ένα επίκαιρο θέμα με πολλές προεκτάσεις και η ορθή εφαρμογή της αποτελεί ζήτημα καθοριστικής σημασίας για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ως εκ τούτου ο ρόλος του διευθυντή και συγκεκριμένα τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ως αξιολογητής του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι μείζονος σημασίας. Σκοπό της παρούσας διατριβής συνιστά η διερεύνηση του μεσολαβητικού ρόλου της ψυχικής ανθεκτικότητας και της αυτο-αποτελεσματικότητας στη σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και της διαμορφωτικής αξιολόγησης με απώτερο στόχο να καθοριστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθιστούν τον διευθυντή ικανό να υλοποιήσει με αποτελεσματικό τρόπο πρακτικές διαμορφωτικής αξιολόγησης. Το δείγμα αποτέλεσαν 258 διευθυντές/ντριες που υπηρετούν σε δημοτικά σχολεία των νομών Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς και Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το προτεινόμενο μοντέλο εκτιμήθηκε με τα στατιστικά εργαλεία SPSS και PLS-SEM. Τα αποτελέσματα έδ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Evaluation in the educational context remains a current issue with many implications and its proper implementation is of crucial importance for the entire educational community. Therefore, the role of the principal and specifically the characteristics he possesses as an evaluator of educational staff is of major importance. The purpose of this thesis is to investigate the mediating role of resilience and self-efficacy on the relationship between emotional intelligence and formative assessment with the ultimate goal of determining the qualitative characteristics that enable the principal to effectively implement formative assessment practices. The sample consisted of 258 principals serving in primary schools in the prefectures of Pieria, Imathia, Pella, Kilkis and Chalkidiki of the Central Macedonia Region. The proposed model was estimated using the statistical tools SPPS and PLS-SEM. The results showed that resilience is the most important factor in the model, as it mediates between em ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.3 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.