Περίληψη
Ο επιστημονικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι να προσδιορίσει την κατάσταση των παιδιών στον μυκηναϊκό πολιτισμό μέσω της ανάλυσης της Γραμμικής Β γραφής και των αρχαιολογικών αντικειμένων. Οι μελέτες διεξήχθησαν με βάση τη σύγκριση πινακίδων Γραμμικής Β που βρέθηκαν στην Κνωσό, τις Μυκήνες, τη Θήβα και την Πυλοστή, με αρχαιολογικά αντικείμενα που συνδέονται με παιδιά. Στην έρευνα αυτή εφαρμόστηκε μια διεπιστημονική (συνδυαστική αρχαιολογία, ανθρωπολογία, φιλολογία) και τοπική προσέγγιση για κάθε μια από τις περιοχές (Αργολίδα, Βοιωτία, Πύλος με την Επαρχία και την Επαρχία και τη Βόρεια-Κεντρική Κρήτη). Στην παραδοσιακή προσέγγιση, οι ερευνητές υποθέτουν ότι η παρουσία των νέων στα διοικητικά αρχεία σχετίζεται με τη μεταφορά δεξιοτήτων και εργαστηρίου χειροτεχνίας από γενιά σε γενιά. Αυτό υποδηλώνει δεσμούς αίματος μεταξύ των εργατών της βιοτεχνίας και των παιδιών που καταγράφονται δίπλα τους. Τα τελευταία χρόνια, έχουν έρθει στο φως πολύ περισσότερες πληροφορίες για τα παιδιά ως ...
Ο επιστημονικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι να προσδιορίσει την κατάσταση των παιδιών στον μυκηναϊκό πολιτισμό μέσω της ανάλυσης της Γραμμικής Β γραφής και των αρχαιολογικών αντικειμένων. Οι μελέτες διεξήχθησαν με βάση τη σύγκριση πινακίδων Γραμμικής Β που βρέθηκαν στην Κνωσό, τις Μυκήνες, τη Θήβα και την Πυλοστή, με αρχαιολογικά αντικείμενα που συνδέονται με παιδιά. Στην έρευνα αυτή εφαρμόστηκε μια διεπιστημονική (συνδυαστική αρχαιολογία, ανθρωπολογία, φιλολογία) και τοπική προσέγγιση για κάθε μια από τις περιοχές (Αργολίδα, Βοιωτία, Πύλος με την Επαρχία και την Επαρχία και τη Βόρεια-Κεντρική Κρήτη). Στην παραδοσιακή προσέγγιση, οι ερευνητές υποθέτουν ότι η παρουσία των νέων στα διοικητικά αρχεία σχετίζεται με τη μεταφορά δεξιοτήτων και εργαστηρίου χειροτεχνίας από γενιά σε γενιά. Αυτό υποδηλώνει δεσμούς αίματος μεταξύ των εργατών της βιοτεχνίας και των παιδιών που καταγράφονται δίπλα τους. Τα τελευταία χρόνια, έχουν έρθει στο φως πολύ περισσότερες πληροφορίες για τα παιδιά ως μαθητευόμενοι και μαθητές. Για παράδειγμα, έχει προταθεί ότι τα περισσότερα παιδιά που αναφέρονται στις ταμπλέτες της Κνωσού υποδεικνύουν επαγγελματική εκπαίδευση σε διάφορα στάδια.Αυτό που γνωρίζουμε για τη μυκηναϊκή νεολαία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε οπτικές μορφές αναπαράστασης ενός παιδιού. Πολλές μελέτες έχουν δημοσιευτεί για τη μυκηναϊκή τέχνη, οι περισσότερες επικεντρώνονται σε ειδώλια και τοιχογραφίες από τερακότα. Σε μια ευρύτερη μελέτη του θέματος, οι ειδικοί επικεντρώνονται στην ανάλυση ειδωλίων που βρέθηκαν τόσο σε οικιακά όσο και σε ταφικά πλαίσια. Ένας αυξανόμενος όγκος λογοτεχνίας έχει ερμηνεύσει τις αναπαραστάσεις ενός παιδιού όπως συμβαίνει πάντα με αυτές μιας γυναίκας, αντιμετωπίζοντάς τες ως αναπόσπαστες με βάση τα συμφραζόμενα.Για τη μελέτη των παιδιών και των νέων στη μυκηναϊκή κοινωνία, δημιουργήθηκαν δύο κατάλογοι. Η πρώτη συγκέντρωσε δεδομένα από πινακίδες Γραμμικής Β και τα θραύσματά τους και κατασκευάστηκε ξεχωριστά για κάθε μυκηναϊκό ανακτορικό αρχείο. Οι ταμπλέτες που περιλαμβάνονται σε αυτή τη μελέτη χρονολογούνται από τη μετάβαση της Υστερομινωικής ΙΙΙ Β1 στην Υστεροελλαδική ΙΙΙ Β2 (περίπου 1300 έως 1180 π.Χ.) στην ηπειρωτική χώρα και από τη μετάβαση από την Υστερομινωική ΙΙ/ΙΙΙΑ στην Υστερομινωική ΙΙΙ Α2 (περίπου 1420 έως 1320 π.Χ.) στην Κρήτη. Λεπτομέρειες από κάθε tablet που επιλέχθηκε για τη βάση δεδομένων περιελάμβαναν σειρά, αριθμό tablet, τη λέξη που αναφέρεται, μέρος της επιγραφής (με τα συμφραζόμενα), τη χρονολόγηση του tablet και την τοποθεσία όπου βρέθηκε το tablet. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν περιλαμβάνουν 144 + ενώσεις 1101 δισκίων από την Πύλο, 5 από 86 δισκία από τις Μυκήνες, 22 από 294 δισκία από τη Θήβα και 136 + ενώσεις από 9947 δισκία από την Κνωσό.Η δεύτερη βάση δεδομένων περιέχει αρχαιολογικά αντικείμενα όπως ειδώλια, ταφές, πιθανά εργαλεία και τοιχογραφίες που αντιπροσωπεύουν τη νεολαία και τα παιδιά. Ο κατάλογος χωρίζεται σε τέσσερις πίνακες: Μυκήνες - Αργολίδα, Θήβα - Βοιωτία, Πύλος - Εδώ και Περαιτέρω Επαρχία και Κνωσός - Βόρεια-Κεντρική Κρήτη. Τα χαρακτηριστικά των αρχαιολογικών αντικειμένων φαίνονται στον πίνακα: αρχαιολογικός χώρος, είδος αντικειμένου, περιγραφή, χρονολόγηση και βιβλιογραφική πηγή. Τα αντικείμενα συλλέχθηκαν από κέντρα «ανακτόρων» και υποτιθέμενες περιοχές υπό τον έλεγχό τους. Επιλέχθηκαν αρχαιολογικά αντικείμενα παρόμοια σε χρονολόγηση με πινακίδες Γραμμικής Β. Για την ανάλυση των αρχαιολογικών δεδομένων ο συγγραφέας χρησιμοποίησε την κλασική συγκριτική μέθοδο. Ο δεύτερος κατάλογος περιλαμβάνει 37 αρχαιολογικά αντικείμενα από τη Βόρεια-Κεντρική Κρήτη, 72 από την Αργολίδα, 24 από τη Βοιωτία, 25 από τη Μεσσηνία.Όπως έδειξε αυτή η έρευνα, είναι πολύτιμο να συγκρίνουμε διάφορες πηγές αποδεικτικών στοιχείων για την ανάπτυξη και τον έλεγχο αρχαιολογικών υποθέσεων. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης επέτρεψαν να προταθούν πολλές γενικές δηλώσεις σχετικά με τα παιδιά και τους νέους που ασχολούνται με τη χειροτεχνία, τη στρατιωτική εκπαίδευση, τη θρησκευτική πρακτική, αλλά και το παιχνίδι με τους συνομηλίκους τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The scientific aim of this dissertation is to determine the status of children in Mycenaean culture by analyzing the Linear B script and archaeological objects. The studies were conducted on the base of a comparison of Linear B tablets found at Knossos, Mycenae, Thebes and Pylost hat notice youth, with archaeological objects connected with children. In this research, an interdisciplinary (combining archaeology, anthropology, philology) and local approach for each of the regions (Argolid, Boeotia, Pylos with Further and Hither Province, and North-Central Crete) was applied. In the traditional approach, researchers assume that the presence of young people in the administrative records is related to the transfer of skills and craft workshop from generation to generation. This suggests blood ties between craft workers and the children recorded next to them. In the last few years, much more information on children as apprentices and learners has come to light. For example, it has been propo ...
The scientific aim of this dissertation is to determine the status of children in Mycenaean culture by analyzing the Linear B script and archaeological objects. The studies were conducted on the base of a comparison of Linear B tablets found at Knossos, Mycenae, Thebes and Pylost hat notice youth, with archaeological objects connected with children. In this research, an interdisciplinary (combining archaeology, anthropology, philology) and local approach for each of the regions (Argolid, Boeotia, Pylos with Further and Hither Province, and North-Central Crete) was applied. In the traditional approach, researchers assume that the presence of young people in the administrative records is related to the transfer of skills and craft workshop from generation to generation. This suggests blood ties between craft workers and the children recorded next to them. In the last few years, much more information on children as apprentices and learners has come to light. For example, it has been proposed that most children mentioned on Knossos tablets indicate occupational training at various stages. What we know about Mycenaean youth is largely based on visual forms of representing a child. Many studies have been published on Mycenaean art, most focusing on terracotta figurines and frescoes. In a broader study of the issue, specialists focus on the analysis of figurines found both in domestic and funerary contexts. A growing body of literature has interpreted representations of a child as always occurring with those of a woman, treating them as contextually integral. To study children and youth in Mycenaean society, two catalogues were created. The first collected data from Linear B tablets and their fragments and was built separately for each Mycenaean palace archive. Tablets included in this study dated from the transition of Late Helladic III B1 to Late Helladic III B2 (ca. 1300 to 1180 BC) on the mainland and from the transition from Late Minoan II/IIIA to Late Minoan III A2 (ca. 1420 to 1320 BC) on Crete. Details from each tablet selected for the database included series, tablet number, the word mentioned, a part of the inscription (with context), the dating of the tablet and the location where the tablet was found. The collected data includes 144 + joins of 1101 tablets from Pylos, 5 of 86 tablets from Mycenae, 22 of 294 tablets from Thebes and 136 + joins of 9947 tablets from Knossos. The second database contains archaeological objects like figurines, burials, potential tools and frescoes representing youth and children. The catalogue is divided into four tables: Mycenae - Argolid, Thebes - Boeotia, Pylos - Hither and Further Province, and Knossos - North-Central Crete. The features of archaeological objects are shown in the table: archaeological site, type of object, description, dating and literature source. The objects were collected from ‘palace’ centers and putative regions under their control. Archaeological objects similar in dating to Linear B tablets were selected. For the analysis of archaeological data, the author used the classic comparative method. The second cataloque includes 37 archaeological objects from North-Central Crete, 72 from Argolid, 24 from Boeotia, 25 from Messenia. As this research has shown, it is valuable to compare various sources of evidence to develop and test archaeological hypotheses. The results of this study allowed several general statements about children and youth involved in craftwork, military training, religious practice, but also playing with their peers, to be proposed.
περισσότερα