Σχεδιασμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για τη φύση των φυσικών επιστημών: η περίπτωση των διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή επιχειρείται η ανάδειξη της φύσης των φυσικών επιστημών μέσα από τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων για τις φυσικές επιστήμες. Αρχικά, αναζητήθηκαν σχεδιαστικές αρχές για τον σχεδιασμό διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων κι, έπειτα, αναπτύχθηκαν τρία διαδραστικά ηλεκτρονικά βιβλία. Ακολούθησε μια σειρά από διαδικτυακά εργαστήρια με προπτυχιακούς φοιτητές και προπτυχιακές φοιτήτριες και, στη συνέχεια, με μεταπτυχιακούς φοιτητές και μεταπτυχιακές φοιτήτριες, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Παιδαγωγικής Σχολής, του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αλληλεπίδρασαν με τα αρχικά διαδραστικά ηλεκτρονικά βιβλία για τη φύση των φυσικών επιστημών που είχαν ήδη αναπτυχθεί, γνώρισαν εργαλεία δημιουργίας διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων και στη συνέχεια προετοίμασαν και ανέπτυξαν τα δικά τους. Κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών εργαστηρίων συμπλήρωσαν σχετικά ερωτηματολόγια για τις αντιλήψ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis attempts to highlight the nature of science through the design and evaluation of interactive e-books for science. After searching for design principles of interactive e-books, three interactive e-books were developed. This was followed by a series of webinars with undergraduate students and then with postgraduate students from the Pedagogical Department of Primary Education, School of Pedagogy, Aristotle University of Thessaloniki. Students interacted with the original interactive e-books about the nature of science that had already been developed, learned about interactive e-book creation tools, and then prepared and developed their own interactive e-books about the nature of science. During the webinars they completed relevant questionnaires about their perceptions and prior knowledge about interactive e-books, their evaluation of the interactive e-books they interacted with, and their experience of the process of developing their own interactive e-books concerning the na ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58196
ND
58196
Εναλλακτικός τίτλος
Educational design for NOS teaching: the case of interactive e-books
Συγγραφέας
Γέντζη, Ελένη (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Λαμπρινός Νικόλαος
Ζάχος Δημήτριος
Μαλανδράκης Γεώργιος
Τουρτούρας Χρήστος
Γιαννακουδάκης Παναγιώτης
Πλακίτση Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διαδραστικά ηλεκτρονικά βιβλία; Φύση των φυσικών επιστημών; Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού; Ερευνητικό μοντέλο GNOSIS; Ερευνητικό μοντέλο ανάλυσης διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.