Η κατανόηση της μαθηματικής έννοιας του συνόλου απο μαθητές των τρίων σχολικών βαθμίδων και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς

Περίληψη

H έννοια του συνόλου είναι θεμελιώδης έννοια των Μαθηματικών αφού «σχεδόν κάθε κλάδος των μαθηματικών βασίζεται στη θεωρία των συνόλων ως μέρος της θεμελίωσής του, επομένως είναι σημαντικό να αποκτήσει κανείς τουλάχιστον κάποιες βάσεις στη Θεωρία Συνόλων προτού επιχειρήσει να ασχοληθεί με άλλους κλάδους των μαθηματικών» (Tao, 2016). Στα σχολικά μαθηματικά, οι περισσότερες έννοιες προσεγγίζονται χωρίς άμεση αναφορά στην έννοια του συνόλου. Ωστόσο, η έννοια του συνόλου χρησιμοποιείται σε διάφορα πλαίσια, κάποιες φορές με τρόπο ασυνεπή με αποτέλεσμα οι μαθητές να αναπτύσσουν λανθασμένες αντιλήψεις (Fischbein & Baltsan, 1998). Κατά τον Cantor «με τη λέξη σύνολο εννοούμε μια οποιαδήποτε συνάθροιση σε ολότητα οριστικών και διακεκριμένων στοιχείων της διαίσθησης ή του στοχασμού μας» (Μοσχοβάκης, 1993). Διαισθητικά, το σύνολο, το αντιλαμβανόμαστε ως μια συλλογή καλώς ορισμένων και διακεκριμένων αντικειμένων. Στην Ελληνική γλώσσα η λέξη σύνολο χρησιμοποιείται για να δηλώσει, εκτός από τη συλλογ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The concept of a set is fundamental in mathematics, as “almost every other branch of mathematics relies on set theory as part of its foundation, so it is important to get at least some grounding in set theory before doing other advanced areas of mathematics.” (Tao, 2016). In school mathematics, most concepts are approached without direct reference to the concept of a set. However, the concept of a set is used in various contexts, sometimes inconsistently, resulting in students developing misconceptions (Fischbein & Baltsan, 1998).According to Cantor, “by the word ‘set’ we mean any collection into a whole of definite and distinct objects of our intuition or our thought” (Moschovakis, 1993). Intuitively, we perceive a set as a well-defined collection of distinct objects. In the Greek language, the word ‘set’ is used not only to indicate a collection but also to denote the sum or the number of objects in a collection. Mathematical discourse, including vocabulary, often involves extending ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57139
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57139
ND
57139
Εναλλακτικός τίτλος
Understanding the mathematical concept of set by primary and secondary students and prospective teachers
Συγγραφέας
Βλάχος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Πόταρη Δέσποινα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Κυριακίδης Λεωνίδας
Μάλη Αγγελική
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Ψυχάρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματικά, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σύνολο; Γλωσσικό ιδίωμα; Νοηματοδότηση; Παρανόηση; Μαθηματικά; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.