Ολιστική προσέγγιση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη
Η έρευνα της διατριβής βασίζεται στην Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση που υποδεικνύει την ανάγκη για ένα επιτυχημένο συμπεριληπτικό περιβάλλον για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με ευέλικτη διαχείριση όλων υποσυστημάτων κοντά τους που επηρεάζουν
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation research has based on Holistic approach in education that indicates the need of a successful inclusive setting for students with Special Educational Needs (SEN) with flexible management of all those subsystems near to them that influence their academic evolution. The purpose of the empirical study has to investigate the compact and differentiated influence of the interaction between internal (biological, cognitive, emotional and behavioral) factors and external (familial and socio-pedagogical) f
ικό τρόπο τις ανάγκες των μαθητών με συγκεκριμένα βιολογικά, συμπεριφορικά, συναισθηματικά και γνωστικά χαρακτηριστικά. Το ερωτηματολόγιο καταγράφει την ποικιλομορφία των αλληλεπιδράσεων που εμφανίζονται στις διάφορες πτυχές του ολιστικού παραδείγματος σε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον, παρουσιάζοντάς το ως ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό μοντέλο για την κάλυψη μη ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στη ηλικία φοίτησης στη Δευτεροβάθμια. Η έρευνα διεξήχθη σε γενικά σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2022-2023 και εκατό εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής από διάφορους νομούς της Ελλάδας συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο για 200 μαθητές τους που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής μελέτης παρουσιάζουν στο πλαίσιο του προκύπτοντος συναισθηματικού-συμπεριφορικού προφίλ και μαθησιακής απόδοσης εφήβων μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα χαρακτηριστικά του οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος, καθώς και τη διαφορική επιρροή των εσωτερικών παραγόντων και συγκεκριμένων κοινωνικο-παιδαγωγικών παραγόντων στη συμπεριφορά και στη μάθηση. Η συζήτηση των εμπειρικών πληροφοριών τεκμηριώνει τα βασικά σημεία στις επιστημονικές υποθέσεις που εγείρονται, αλλά αποκαλύπτει και νέα δεδομένα για τις αλληλεπιδράσεις. Αφορούν την επαγγελματική προετοιμασία των ειδικών παιδαγωγών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις πραγματικές συνθήκες στις οποίες υποστηρίζουν τη μάθηση, δημιουργούν κλίμα συνεργασίας με εκπαιδευτικούς και άλλους μαθητές της αντίστοιχης εκπαιδευτικής μονάδας. Η μελέτη καταγράφει πολλαπλούς ρόλους ειδικών παιδαγωγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που απαιτούν ευσυνειδησία και υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και ξεκάθαρα σκιαγρaφεί την ανάγκη ενδυνάμωσής τους. Στην περίπτωση μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, τα αποτελέσματα επιτρέπουν την εξαγωγή επιστημονικών γενικεύσεων και συγκεκριμένων συστάσεων για βελτίωση στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί στις πηγές πληροφοριών της διατριβής. Στην εποχή προτεραιότητας στην ψηφιοποίηση αυξάνεται η ανάγκη για ευελιξία, ισορροπία αντιφάσεων, διαχείριση μικροσυστημάτων και μακροσυστημάτων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας, επαγρύπνηση για παραβιαζόμενα δικαιώματα των μαθητών, συνεργασία στη διεπιστημονική ομάδα μεταξύ εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, γενικής εκπαίδευσης, γονέων, η συνεργασία με το σχολείο και την κοινωνία, καλύτερες συνθήκες μάθησης και διαβίωσης, ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων και δεξιοτήτων επικοινωνίας σε μια πιο υποστηρικτική κοινωνία για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
περισσότερα
Ολιστική προσέγγιση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη
Η έρευνα της διατριβής βασίζεται στην Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση που υποδεικνύει την ανάγκη για ένα επιτυχημένο συμπεριληπτικό περιβάλλον για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με ευέλικτη διαχείριση όλων υποσυστημάτων κοντά τους που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι να διερευνήσει τη συμπαγή και διαφοροποιημένη επιρροή της αλληλεπίδρασης μεταξύ εσωτερικών (βιολογικών, γνωστικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών) και εξωτερικών (οικογενειακών και κοινωνικοπαιδαγωγικών) παραγόντων στην εκπαιδευτική πρόοδο των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως δείκτες εφαρμογής μιας ολιστικής προσέγγισης. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα καλύπτουν την ετοιμότητα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος να διαχειριστεί και να επιλύσει εκπαιδευτικά προβλήματα που προκύπτουν από την κοινή αλληλεπίδραση μεταξύactors on the educational progress of students with SEN in the inclusive environment of mainstream secondary school as an indicator of the application of a holistic approach. The main research questions cover the readiness of the modern educational system manage and solve educational problems arising from the joint interaction among internal biological, cognitive, emotional, behavioral characteristics of the student, the school environment, parental involvement and the wider so ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation research has based on Holistic approach in education that indicates the need of a successful inclusive setting for students with Special Educational Needs (SEN) with flexible management of all those subsystems near to them that influence their academic evolution. The purpose of the empirical study has to investigate the compact and differentiated influence of the interaction between internal (biological, cognitive, emotional and behavioral) factors and external (familial and socio-pedagogical) f
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.58 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.