Από τους castrati στους σύγχρονους κόντρα τενόρους: σύγκριση της τεχνικής, της φυσιολογίας και της ερμηνείας των δύο φωνών στις πρωταγωνιστικές da capo άριες του G. F. Händel που ερμήνευσε ο Senesino

Περίληψη

Η διερεύνηση και σύγκριση της φωνής των castrati, των τραγουδιστών της πιο σκοτεινής σελίδας στη μουσική ιστορία, με την ηχητικά εγγύτερη σε αυτούς, σύγχρονη, ιδιότυπη και ανδρόγυνη φωνή των κόντρα τενόρων αποτελεί το πεδίο έρευνας της παρούσας διατριβής η οποία έχει στόχο την ερμηνεία της άριας da capo στις όπερες serie του Georg Friedrich Händel. Η έρευνα αφορά, επίσης, στη φυσιολογία των φωνών και στην ανατομία του σώματος, στις διαφορές της αντήχησης και στον μηχανισμό παραγωγής του ήχου, στη λειτουργία της αναπνοής, στην ιστορική καταγραφή των registri, στην ανάλυση και αποσαφήνιση του falsetto και της κεφαλικής φωνής, καθώς και στη μοναδική ιστορική ηχογράφηση του τελευταίου castrato Alessandro Moreschi. Ο castrato Francesco Bernardi Senesino ως πρωταγωνιστής (Primo Uomo) στις δέκα οκτώ πιο γνωστές όπερες του Händel, απέκτησε φήμη με τις αριστοτεχνικά ερμηνευτικές υπερβάσεις και εκπληκτικές του ερμηνείες, αναδεικνύοντας, μεταξύ άλλων, το κίνητρο του συνθέτη να προκαλέσει συναισθή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The investigation and comparison of the voice of the castrati, the singers of one of the darkest chapters in music history, with the contemporary, peculiar, and androgynous voice of the countertenors, who are closer to them in terms of sound, forms the field of research of the present thesis, which aims at the interpretation of the da capo aria in Georg Friedrich Händel's opera serie. The research also concerns the physiology of voices and the anatomy of the body, the differences in resonance and the mechanism of sound production, the function of breathing, the historical recording of the registri, the analysis and clarification of falsetto and head voice, as well as the unique historical recording of the last castrato, Alessandro Moreschi. Castrato Francesco Bernardi, known as Senesino, as the lead (Primo Uomo) in Händel's eighteen most famous operas, gained fame with his masterful interpretive transgressions and stunning performances, showcasing, among other things, the composer's mo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56558
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56558
ND
56558
Εναλλακτικός τίτλος
From castrati to contemporary countertenors: comparison of technique, physiology and interpretation of the two voices in G. F. Händel's leading da capo arias performed by Senesino
Συγγραφέας
Σπανάτης, Νίκος (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μιχοπούλου Αικατερίνη
Καλδή Μιράντα
Lerch-Καλαβρυτινού Irmgard
Τουλής Ιωάννης
Πουλημένου Ροζαλία
Κτιστάκης Δημήτριος
Καθαρίου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ; Κόντρα τενόρος; Στολίδια στην άρια da capo; Σενεζίνο; Καστράτοι; Μπαρόκ; Φωνητική τεχνική; Ντομένικο Κόρρι; Φαλσέτο και κεφαλική φωνή; Ευνουχισμός; Αλεσάντρο Mορέσκι; Όπερα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)