Η διπλή επεξεργασία κατά την απόκτηση εννοιών των φυσικών επιστημών και των μαθηματικών

Περίληψη

Οι διαισθητικές γνώσεις δεν παρεμβαίνουν μόνο κατά την διαδικασία κατανόησης των αντι-διαισθητικών επιστημονικών εννοιών προκαλώντας παρανοήσεις και συνθετικά μοντέλα, αλλά εξακολουθούν να παρεμβαίνουν και μετά την απόκτηση αυτών των εννοιών σε καταστάσεις όπου απαιτείται επιστημονική σκέψη. Έτσι, η παρέμβαση των διαισθήσεων μπορεί να οδηγήσει σε προκαταλήψεις λόγω ελλιπούς εννοιολογικής κατανόησης και λόγω επεξηγηματικής συνύπαρξης. Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει α) αν οι θεωρίες διπλής επεξεργασίας μπορούν να μας βοηθήσουν στην κατανόηση των φαινομένων που αφορούν την προκατάληψη των διαισθητικών πεποιθήσεων στην φυσική και την προκατάληψη του φυσικού αριθμού και β) την ενεργοποίηση κοινών και διακριτών μηχανισμών σε άτομα που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις κατά την οικοδόμηση επιστημονικών εννοιών που σχετίζονται με την φυσική και τα μαθηματικά. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μαθητές/-τριες Στ’ Δημοτικού (μέση ηλικία 12.2 χρόνια) και 22 φοιτητές (μέση ηλικία 19 χρόνια) π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Intuitive knowledge not only intervenes during the process of understanding counter-intuitive scientific concepts by causing misconceptions and synthetic models but continues to intervene even after acquiring these concepts in situations where scientific thinking is required. Thus, the interference of intuitions can lead to biases due to incomplete conceptual understanding and explanatory coexistence. This thesis attempts to study dual processing (Type I & Type II) when individuals before and after the acquisition of conceptual understanding reason about concepts related to physics and mathematics. In particular, it aims to investigate a) whether dual-processing theories can help us understand the phenomena concerning intuitive beliefs bias and whole number bias and b) the activation of shared and distinct mechanisms in individuals in different phases when building scientific concepts related to physics and mathematics. Twenty-four 6th-grade students (M=12.2 years) and twenty-two stude ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55999
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55999
ND
55999
Εναλλακτικός τίτλος
Dual processing in the acquisition of science and mathematics concepts
Συγγραφέας
Καραμανίδου, Αθηνά (Πατρώνυμο: Ασημάκης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πνευματικός Δημήτριος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Βαμβακούση Ξανθή
Γεωργιάδου Τριανταφυλλιά
Σκοπελίτη Ειρήνη
Ζουπίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Προκατάληψη φυσικού αριθμού; Προκατάληψη διαισθητικών πεποιθήσεων; Θεωρίες διπλής επεξεργασίας; Οφθαλμικές κινήσεις; Εκτελεστικές λειτουργίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)