Επίπεδα γλωσσικής δεξιότητας παιδιών με τραυλισμό από την προσχολική ηλικία

Περίληψη

Η διδακτορική εργασία εξετάζει ένα ελάχιστα μελετηθέν στη λογοθεραπεία θέμα, για τη σχέση μεταξύ του παιδικού τραυλισμού και της λειτουργίας του προφορικού εκφραστικού λόγου. Ο σκοπός της μελέτης καθορίζεται στη βάση βιβλιογραφικών δεδομένων για διακριτές δυσκολίες στα σύνθετα επίπεδα του λόγου (μορφολογικό και συντακτικό) και προσβλέπει στην πειραματικό έλεγχο της κατάστασής τους σε παιδιά με διαταραχή στη ροή του λόγου. Στη μελέτη συμμετείχαν 70 παιδιά ηλικίας 4-6 ετών και 6-7 ετών, χωρισμένα στις ακόλουθες υποομάδες: 30 παιδιά ηλικίας 4-6 ετών (15 με τραυλισμό και 15 χωρίς τραυλισμό) και 40 παιδιά ηλικίας 6-7 ετών (20 με τραυλισμό και 20 χωρίς τραυλισμό). Όλα τα παιδιά έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική, χωρίς στοιχεία ύπαρξης διγλωσσίας. Η δομική οργάνωση των ομάδων επιτρέπει τον έλεγχο της επίδρασης των ανεξαρτήτων παραγόντων ηλικία και τραυλισμός επί των επιπέδων του προφορικού λόγου. Τα διαγνωστικά εργαλεiversity">Ίδρυμα