Ο χωρικός προσανατολισμός ως πλαίσιο για την ανάπτυξη της χωρικής σκέψης: ενσώματη νοηματοδότηση υποστηριζόμενη από τη χρήση δυναμικά διασυνδεδεμένων ψηφιακών αναπαραστάσεων

Περίληψη

Είτε πρόκειται για καθημερινές δραστηριότητες όπως η πλοήγηση και η συναρμολόγηση επίπλων είτε για πιο σύνθετες όπως η κατανόηση της κίνησης των πλανητών και της δομής του DNA, η χωρική σκέψη αποτελεί απαραίτητη δεξιότητα, η οποία περιλαμβάνει τη χρήση χωρικών εννοιών και αναπαραστάσεων για την αποτελεσματική υποστήριξη των διαδικασιών χωρικού συλλογισμού. Παρόλο που οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι η χωρική σκέψη δεν είναι μόνο βελτιώσιμη αλλά και πολύ σημαντικό να ασκηθεί, οι υπάρχουσες έρευνες, που συχνά διεξάγονται εκτός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, δεν έχουν ακόμη παρέχει σαφείς αρχές σχεδιασμού για την ανάπτυξη της, ιδιαίτερα αναφορικά με τα μικρά παιδιά. Στις μέρες μας, η χωρική σκέψη περιλαμβάνει επίσης την κατανόηση νέων ειδών χωρικών αναπαραστάσεων που παρέχονται από ψηφιακά μέσα, όπως το GPS. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στο πώς μαθητές 12 ετών χρησιμοποιούν δυναμικά διασυνδεδεμένες ψηφιακές αναπαραστάσεις, που παρέχονται από ψηφιακά μέσα σύγχρονης τεχνολογίας για να αναπτύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Either regarding simple spatial tasks like navigation and furniture assembly or more complex ones like understanding planetary motion and DNA structure, spatial thinking is an essential skill. Thinking spatially involves using spatial concepts and representations to effectively support reasoning processes. However, even though researchers point out that spatial thinking is not only malleable but also very important to be improved, existing research, often conducted outside educational settings, has not yet provided clear design principles for developing spatial thinking, particularly in children using digital tools like GPS. This study focuses on how 12-year-old students use dynamic digital representations to develop spatial thinking through action-based embodied design. Following a design based research methodology, this study included the design of navigational activities in the physical and the digitally simulated space and their implementation into real educational settings. The re ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2024)
DOI
10.12681/eadd/55517
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55517
ND
55517
Εναλλακτικός τίτλος
Spatial orientation as a context for spatial thinking development: an embodied learning approach with the use of multiple spatial representations provided by digital media
Συγγραφέας
Γκρέκα, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Κλωνάρη Αικατερίνη
Σγουροπούλου Κλειώ
Βέρδης Αθανάσιος
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας
Δασκολιά Μαρία
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Χωρική σκέψη; Δυναμικά διασυνδεδεμένες ψηφιακές αναπαραστάσεις; Κειμενικός προγραμματισμός; Χωρικός προσανατολισμός; Γεωτεχνολογίες; Έρευνα σχεδιασμού; Ενσώματη μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.