Αποκαλύπτοντας φωνές του παρελθόντος: τέχνη και τεχνική της φωνής στη μουσική της βόρειας Ιταλίας των αρχών του 17ου αιώνα

Περίληψη

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της μουσικής που αποκαλείται ιστοριογραφικά ως μπαρόκ, έχει να κάνει με το πρόταγμα της ανάδειξης του κειμένου διαμέσου της μουσικής, προκειμένου να αναμοχλευθούν η ψυχική κατάσταση και τα πάθη των ακροατών, κατά τα πρότυπα του αρχαίου ελληνικού δράματος. Στη βόρεια Ιταλία των αρχών του 17ου αιώνα, ένα σύνολο πολυπαραγοντικών στοιχείων, μουσικών ή μη, συνέργησαν καθοριστικά, ώστε να επέλθουν ριζικές αλλαγές στη μουσική θεωρία και πράξη, προτάσσοντας το τραγούδι και το κείμενο στον πυρήνα της μουσικής δημιουργίας. Προκειμένου να προσεγγιστεί ερμηνευτικά η εποχή αυτή, η ιστοριογραφική τεκμηρίωση αποτελεί το σημαντικότερο μεθοδολογικό εργαλείο. Ωστόσο, φαίνεται πως τα ευρήματα και οι ερμηνείες που προκύπτουν, αν και βρίσκουν πρακτική εφαρμογή στα μουσικά όργανα, όσον αφορά το τραγούδι δεν ενσωματώνονται πλήρως. Σε μεγάλο βαθμό η τραγουδιστική πρακτική παραμένει άρρηκτα δεμένη σε αισθητικά και τεχνικά πρότυπα ύστερων εποχών, που λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Probably the most important feature of the music that is historiographically characterized as baroque, is the projection of the meaning of the text through music, in order to move the passions of the listeners, based on the standards of ancient Greek drama. In north Italy at the beginning of the 17th century, a synergy of multifactorial elements, both musical and non-musical, resulted radical changes in musical theory and practice, promoting the dominance of text through music, which placed the art of singing at the heart of the musical creation. In order to investigate this era, the historiographical documentation is the most important methodological tool. However, it seems that the resulting findings and interpretations, although they find practical application in musical instruments, when it comes to singing these are not fully and/or properly integrated. Singing practice remains to a large extend inextricably bound to aesthetical and technical standards of later times, which act as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54934
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54934
ND
54934
Εναλλακτικός τίτλος
Reinventing voices of the past: vocal art and technique in early 17th century north Italy
Συγγραφέας
Κρασάκη, Ελένη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κίτσος Θεόδωρος
Χάρδας Κωνσταντίνος
Μιχοπούλου Αικατερίνη
Λερχ-Καλαβρυτινού Ίρμγκαρντ
Στεφάνου Δανάη
Κουτσομπίνα Βασιλική
Γεροθανάση Σταματία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ερμηνευτικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Τραγούδι; Ιστοριογραφικά τεκμηριωμένη ερμηνεία; Ιταλία; Παλαιά μουσική; 17ος αιώνας; Μονωδία; Φωνή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)