Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς της ελληνικής γλώσσας της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Αλβανία

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη διερευνάται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στην μειονοτική εκπαίδευση της Αλβανίας. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς των σχολείων από τις τρεις αναγνωρισμένες ελληνικές μειονοτικές περιοχές στην Αλβανία και πιο συγκεκριμένα από το Αργυρόκαστρο, το Δέλβινο και τους Αγίους Σαράντα. Στόχος του προγράμματος ήταν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να καταρτιστούν σε καινοτόμα εργαλεία διαχείρισης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος καθώς και σε νέες σύγχρονες μεθόδους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και με βάση τις προδιαγραφές που υπαγορεύονται από τη διεθνή βιβλιογραφία, σχεδιάστηκαν 10 Θεματικές Εκπαιδευτικές Ενότητες με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας οι οποίες αποτελούνταν από διαδραστικά βίντεο, ποικιλία πολυθεματικών δραστηριοτήτων καθώς και κατασκευή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this study was the design, implementation and evaluation of a 6-month distance professional development program for Greek language teachers in Albania. The training program was implemented in teachers of Greek minority education in Albania from the area of Argyrokastro, Delvino and Agioi Saranda. The purpose of the program was to deepen educators in issues related to managing innovative tools and teaching the Greek language in bilingual / intercultural environments in the modern educational context. According to the mapping of teachers' needs and based on the specifications dictated by the international literature, 10 Thematic Educational Modules were designed with modern methods of teaching the Greek language which consisted of interactive videos, a variety of multi-thematic activities as well as the construction/creation of language materials from the trainees for their school classes. For the evaluation of the program we applied a combination of different evaluat ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/54046
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54046
ND
54046
Εναλλακτικός τίτλος
Design, implementation and evaluation of a training program for greek language teachers of minority education in Albania
Συγγραφέας
Μπούρας, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γρίβα Ελένη
Τσακιρίδου Ελένη
Μπάρκας Παναγιώτης
Στάμου Αναστασία
Γαλαντόμος Ιωάννης
Γιαννακοπούλου Αναστασία
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνόγλωσση μειονοτική εκπαίδευση; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτικοί ελληνικής γλώσσας; Δίγλωσσα μαθησιακά περιβάλλοντα; Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.