Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και employer branding για υψηλή απόδοση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Περίληψη

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Employer Branding (EB) έχει προσελκύσει την προσοχή των ακαδημαϊκών και επαγγελματιών στον χώρο της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) αλλά και του Μάρκετινγκ. Παρά την τρέχουσα συζήτηση στη βιβλιογραφία σχετικά με τις επιδράσεις της ΔΑΔ και του ΕΒ στην οργανωσιακή απόδοση μεγάλων επιχειρήσεων, σχετικές έρευνες οι οποίες μελετούν τις επιδράσεις της ΔΑΔ και του ΕΒ στην οργανωσιακή απόδοση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ), κρίνονται περιορισμένες. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή, διεξάγουμε δύο ποιοτικές (μελέτη 1, μελέτη 2) και μία ποσοτική μελέτη (μελέτη 3), και εξετάζουμε τον αντίκτυπο της ΔΑΔ και του ΕΒ στην απόδοση ΜμΕ. Η μελέτη 1, αποκάλυψε διαφορετικούς συνδυασμούς πρακτικών ΔΑΔ υψηλής οργανωσιακής απόδοσης, οι οποίες πρακτικές εφαρμόζονται κάτω απο συγκεκριμένες οργανωσιακές συνθήκες Μικρομεσαίων Ξενοδοχείων (ΜμΞ). Η εν λόγω μελέτη δείχνει πως δεν υπάρχει μόνο ένας βέλτιστος τρόπος προκειμένου να επιτευχθεί υψηλή οργανωσιακή απόδοση, καταρρίπτο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The last two decades, Employer Branding (EB) has drawn the attention of Human Resources (HR) and marketing academics and practitioners. Despite the ongoing discussion in the literature regarding the effects of Human Resource Management (HRM) and EB on the performance of large firms, research on HRM and EB influencing the performance of Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) is scant. In this thesis, we conduct two qualitative (study 1, study 2) and one quantitative (study 3) studies and examine the impact of HRM and EB on SMEs’ economic performance. Study 1 revealed different high-performing combinations of HRM practices, implemented under specific organizational settings of Small and Medium-sized Hotels (SMHs). Study 1 shows that there is not one best way to achieve high organizational performance, debunking the one-size-fits-all approach to HRM. Extending study 1, study 2 unveils the criticality of HRM-EB synergy for high performance. Importantly, results indicated that, only the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2025)
DOI
10.12681/eadd/53594
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53594
ND
53594
Εναλλακτικός τίτλος
Human resource management and employer branding for high-performing small and medium-sized enterprises
Συγγραφέας
Ζωγράφου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος-Δάλλης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανάκη Άννα-Ελένη
Παναγιωτοπούλου Λήδα
Βουδούρη Ειρήνη
Νικάνδρου Ειρήνη
Γκυπάλη Αρετή
Παπαλεξανδρή Νάνσυ
Δεληγιάννη Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού; Employer branding; Οργανωσιακή φήμη; Απόδοση; Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.