Προσαρμοστικά σενάρια και διδασκαλία με χρήση ασαφούς συλλογιστικής σε ένα ευφυές εκπαιδευτικό παιχνίδι περιπέτειας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή περιγράφει ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό προκοινωνικό ψηφιακό παιχνίδι που επιτρέπει τη δυναμική προσαρμογή σεναρίων παιχνιδιών προσαρμοσμένων στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών που είναι επίσης παίκτες των παιχνιδιών. Αυτό επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση ενός εργαλείου μοντελοποίησης χρηστών που αναγνωρίζει το επίπεδο γνώσεων των μαθητών χρησιμοποιώντας ασαφή συλλογισμό και, ως αποτέλεσμα, επιτυγχάνει τη δυναμική παράταση των κινήτρων παιχνιδιού, επεκτείνοντας τα σενάρια του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής του. Οι δυναμικές προσαρμογές των σεναρίων περιλαμβάνουν αναθεωρήσεις και λεπτομερέστερο διδακτικό περιεχόμενο καθώς και εξατομικευμένες ασκήσεις στο πλαίσιο νέων περιπετειωδών καταστάσεων πλοκής για τους παίκτες του παιχνιδιού. Μια άλλη σηµαντική καινοτοµία της έρευνας που περιγράφεται, είναι η αφαιρετική λειτουργία του συστατικού µοντελοποίησης των µαθητών που µπορεί να εφαρµοστεί σε µια ποικιλία παιχνιδιών. Αυτός ο αφηρημένος μηχανισμός επιτρέπει την ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis describes an innovative educational prosocial digital game that allows the dynamic adaptation of scenarios of games tailored to the learning needs of students who are also players of the games. This is achieved by the employment of a user modelling component that identifies the level of knowledge of students using fuzzy reasoning and as a result it performs the dynamic prolongment of playing motivation by extending the game scenarios while the game is being executed. The dynamic adaptations of scenarios involve revisions and more detailed tutoring content as well as personalised exercises in the context of new plot situations of adventure for the game players. Another important novelty of the research described, is the abstraction of the student modelling component to be applied in a diversity of games. This abstracted mechanism allows the educational adaptive learn-and-play environment to be applied in other types of game, such as a two-dimensional adventure game, where t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2025)
DOI
10.12681/eadd/53279
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53279
ND
53279
Εναλλακτικός τίτλος
Adaptive scenarios and tutoring using fuzzy reasoning in an intelligent educational adventure game
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Βίρβου Μαρία
Αποστόλου Δημήτριος
Κωνσταντόπουλος Χαράλαμπος
Στρούλια Ελένη
Χατζηλυγερούδης Ιωάννης
Αλέπης Ευθύμιος
Σακκόπουλος Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Λογισμικό (software)
Λέξεις-κλειδιά
Προσαρμοστική διδασκαλία; Προσαρμοστικά σενάρια παιχνιδιού; Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια; Ασαφής λογική; Ασαφής συλλογιστική; Παιχνίδια περιπέτειας; GDPR; Αφαιρετικός μηχανισμός μάθησης; Υπηρεσίες ιστού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.