Μηχανισμοί υποβοήθησης σε παιχνίδια σοβαρού σκοπού: ενισχύοντας την εκμάθηση του προγραμματισμού σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η ενσωμάτωση των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στην εκπαίδευση έχει δείξει σημαντικές δυνατότητες βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, ιδίως σε τομείς που απαιτούν επίλυση προβλημάτων και λογική σκέψη, όπως ο προγραμματισμός. Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού προσφέρουν ελκυστικές και διαδραστικές μαθησιακές εμπειρίες, αξιοποιώντας την παιχνιδοποίηση για την αύξηση των κινήτρων και τη οικοδόμηση νέας γνώσης. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα αυτών των παιχνιδιών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την παρουσία σωστά σχεδιασμένων συστημάτων υποβοήθησης, που καθοδηγούν τους εκπαιδευόμενους σε σύνθετες έννοιες διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους. Η παρούσα διατριβή διερευνά τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης σε παιχνίδια σοβαρού σκοπού για την εκμάθηση προγραμματισμού σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ερευνητική προσέγγιση συνδυάζει εμπειρικές μελέτες, θεωρητικά πλαίσια και ανάπτυξη παιχνιδιών, για την αντιμετώπιση των σημαντικών προκλήσεων του σχεδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Integrating serious games in education has shown significant potential in enhancing learning outcomes, particularly in fields requiring problem-solving and logical reasoning, such as programming. Serious games offer engaging and interactive learning experiences, utilizing gameplay elements to increase motivation and acquisition of knowledge. However, the effectiveness of these games depends heavily on the presence of well-designed support systems that guide learners through complex concepts while maintaining engagement. This thesis investigates the design, implementation, and effectiveness of support systems in serious games designed to teach programming to primary school students. The research approach combines empirical studies, theoretical frameworks, and game development to address critical challenges in support design. It explores the role of support systems in serious games for programming, addressing key challenges related to learner engagement, cognitive load, and adaptivity. I ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59047
ND
59047
Εναλλακτικός τίτλος
Support systems in serious games: enhancing programming learning for primary school students
Συγγραφέας
Τουκίλογλου, Παύλος (Πατρώνυμο: Παγκράτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ξυνόγαλος Στέλιος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Σατρατζέμη Μάγια
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Ταμπούρης Ευθύμιος
Αμπατζόγλου Απόστολος
Καζανίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Τεχνολογία μέσων
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού; Μηχανισμοί υποβοήθησης; Προγραμματισμός; Εκπαίδευση; Επιλυμένα παραδείγματα; Προσαρμοσμένα επιλυμένα παραδείγματα; Προσαρμοσμένη υποβοήθηση; Συνεργατική υποβοήθηση; Ταξινομία; Σχεδιασμός παιχνιδιών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.