Μελέτη της ορθογραφικής δεξιότητας και ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης για την ενίσχυση παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Περίληψη

Η κατάκτηση της ορθογραφικής δεξιότητας αποτελεί σημαντική πρόκληση για τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) ή με υψηλή επικινδυνότητα για την εμφάνιση αυτών. Ωστόσο, μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων η επίδοσή τους μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά. Προς αυτή την κατεύθυνση, στην παρούσα διατριβή μελετήθηκε η ορθογραφική δεξιότητα κι εξετάστηκαν οι αποτελεσματικότερες μέθοδοι για την ενίσχυσή της.Αρχικά, διενεργήθηκε μετα-ανάλυση με στόχο την εξέταση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων παρέμβασης (ΠΠ) στην ορθογραφία, των χαρακτηριστικών που έχουν τα αποτελεσματικότερα από αυτά και της σχέσης ανάγνωσης κι ορθογραφίας. Βάσει των μεγεθών επίδρασης, αναδείχθηκε υψηλότερη αποτελεσματικότητα: (i) των ΠΠ που στοχεύουν στην κατάκτηση της ορθογραφίας, σε σχέση με την απουσία διδασκαλίας ή με τη διδασκαλία μεμονωμένων στρατηγικών, (ii) της γραμματικής κι ιστορικής ορθογραφίας, (iii) της πολυαισθητηριακής μεθόδου σε συνδυασμό με την εικονογραφική ή με την αυτο-διόρθωση και (iv) των ατομι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Spelling acquisition comprises a major challenge for children at risk of or with Specific Learning Disabilities (SLD). Though, by means of targeted interventions, children at risk of or with SLD can significantly enhance their academic performance. To this direction, the current thesis deals with the study of the orthographic skill and delves into the most efficient methods for its reinforcement.Initially, a meta-analysis aiming at the investigation of the effectiveness of spelling intervention programs and the characteristics of the most productive ones as well as the relationship between reading and spelling, is performed. Based on the effect sizes examined, it is demonstrated that (i) teaching spelling through intervention programs is more efficient compared to the partial application of spelling strategies or no instruction at all (ii) the instruction of grammar and orthographic spelling, (iii) the employment of the multisensory method in combination with pictographic or self-corre ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2024)
DOI
10.12681/eadd/52953
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52953
ND
52953
Εναλλακτικός τίτλος
Study of the orthographic skill and development of intervention programs for children with Specific Learning Disabilities
Συγγραφέας
Φραγκούλη, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Παυσανίας)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνίου Φωτεινή
Ράλλη Ασημίνα
Μουζάκη Αγγελική
Γενά Αγγελική
Πολυχρόνη Φωτεινή
Φιλιππάτου Διαμάντω
Μιχάλης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθησιακές δυσκολίες; Ορθογραφία; Παρέμβαση; Αποκωδικοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.