Ανάπτυξη και αξιοποίηση κατασκευών Arduino στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αφορά στην ανάπτυξη και αξιοποίηση κατασκευών, με πυρήνα τονμικροελεγκτή Arduino, σε Χώρους Δημιουργών που λειτουργούν σε σχολικές μονάδεςΔευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, αρχικά υλοποιώντας απλές κατασκευές και μεαυξημένη εκπαιδευτική καθοδήγηση, οι μαθητές αναπτύσσουν τις απαραίτητες γνώσεις καιδεξιότητες σχετικά με την τεχνολογία Arduino. Κατόπιν προχωρούν στην ανάπτυξη πιοσύνθετων δημιουργιών, όπως εργαστηριακών οργάνων Χημείας και Έξυπνων συσκευών, ταοποία αξιοποιούν σε εργασίες πεδίου, κατά την τυπική διδασκαλία της Χημείας και σεκαθημερινές εφαρμογές.H έρευνα υλοποιήθηκε σε ελληνικά Γυμνάσια κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2017-21.Αρχικά σε ένα Γυμνάσιο λειτούργησε ένας Χώρος Δημιουργών, όπου οι μαθητές ανέπτυξανεργαστηριακά όργανα όπως πεχάμετρα και μετρητές αλατότητας. Υλοποίησαν επίσης Έξυπνεςσυσκευές, όπως ένα Έξυπνο θερμοκήπιο, ένα Έξυπνο ενυδρείο και ένα Έξυπνο καλοριφέρ. Ταεργαστηριακά όργανα Arduino χρησιμοποιήθηκαν σε εργασίες πεδίου εκτός ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation describes the development and exploitation of Arduino-based artifacts, in aMakerspace that operate in secondary education schools. More specifically, by starting withsimple, small constructions using increased educational guidance, students develop thenecessary knowledge and skills regarding Arduino technology. Afterwards, they proceed to thedevelopment of more complicated artifacts such as Arduino laboratory instruments and Smartdevices that exploit in out-of-school projects, during the formal Chemistry education and ineveryday applications.Α research was conducted in Greek Junior High Schools during the 2017-21 school years.Firstly, a Makerspace was developed in a Greek Junior High School where students developedChemistry laboratory instruments such as pH meters and Salinity meters. They alsoimplemented Smart devices, such as a Smart greenhouse a Smart aquarium and a SmartRadiator. Arduino laboratory instruments were used in out-of-school projects as well as in thes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51115
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51115
ND
51115
Εναλλακτικός τίτλος
Development and exploitation of arduino devices in science education
Συγγραφέας
Παπαδημητρόπουλος, Νικόλαος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Χημικών Επιστημών. Εργαστήριο Γενικής Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλάτου Ευαγγελία
Γιαλαμάς Βασίλειος
Σμυρναίου Ζαχαρούλα
Μουτσάτσου- Τσίμα Αγγελική
Μεθενίτης Κωνσταντίνος
Μπουρουσιάν Μιρτάτ
Κορδάτος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία ➨ Χημεία, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Μικροελεγκτής (arduino); Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Διαδραστικός πίνακας; Μεικτό μαθησιακό περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)