Η διαχείριση της γνώσης στις κοινότητες μάθησης και στα κοινωνικά δίκτυα: η περίπτωση του διαμοιρασμού της γνώσης στις κοινότητες πρακτικής των φοιτητών

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η μελέτη της διαχείρισης της γνώσης στις κοινότητες μάθησης και στα κοινωνικά δίκτυα των φοιτητών Πανεπιστημίων, μέσα από την εξέταση παραμέτρων διαμοιρασμού της γνώσης μεταξύ φοιτητών, συσχετισμένες με αρχές, αντιλήψεις και συμπεριφορές τους. Το δείγμα της έρευνας (η οποία πραγματοποιήθηκε προ πανδημίας covid-19) αποτέλεσαν χίλιοι πεντακόσιοι ενενήντα επτά (1.597) φοιτητές από έξι ελληνικά Πανεπιστήμια, με γεωγραφική διασπορά σε όλη τη χώρα (προηγήθηκε εκτεταμένη πιλοτική προέρευνα με τη συμμετοχή εκατόν εβδομήντα οκτώ (178) φοιτητών). Η έρευνα, με δεδομένη τη σκοποθεσία της και τα ερωτήματά της, ακολούθησε τη στρατηγική της ποσοτικής έρευνας, μέσω ερωτηματολογίων, με στόχο να προσεγγισθούν η πολλαπλή αιτιότητα και οι συσχετίσεις των παραγόντων στους οποίους εστιάζει η διατριβή. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε το «Ερωτηματολόγιο Διαμοιρασμού Γνώσης για φοιτητές» (με εκατόν σαράντα επτά δηλώσεις), καθώς και το «Ερωτημα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this Ph.D. Dissertation was to study knowledge management within the context of University student learning communities and social networks, by examining knowledge sharing parameters among students in relation to their principles, perceptions, and behaviors. The research (which was carried out before the covid-19 pandemic) employed a sample consisting of 1,597 students from six Greek Universities spread throughout the country, while the extensive pilot study that preceded it had 178 student participants.In view of the purpose and key questions of the research, quantitative research using questionnaires was the strategy of choice, aimed at tackling the multiple causation and correlations between factors on which this Ph.D. Dissertation is focused. To this end, two questionnaires were produced; namely the "Student Knowledge Sharing Questionnaire" (which included 147 statements) and the "Questionnaire of Principles, Beliefs and Perceptions" (which included 24 statements). I ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50650
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50650
ND
50650
Εναλλακτικός τίτλος
Knowledge management in learning communities and social networks: the case of knowledge sharing in student communities of practice
Συγγραφέας
Κεκές, Ιωακείμ (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βουδούρη Αγγελική
Βρεττός Ιωάννης
Ζαράνης Νικόλαος
Βλάμος Παναγιώτης
Γιαλαμάς Βασίλειος
Παρασκευά Φωτεινή
Σπυριδάκος Αθανάσιος
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση γνώσης; Διαμοιρασμός γνώσης; Μαθησιακός οργανισμός; Κοινότητα μάθησης; Κοινότητα πρακτικής; Κοινωνικό δίκτυο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)