Ανοικτοί χώροι-ιστορικοί χώροι. Η φιλοσοφία ανάδειξης του ιστορικού τοπίου σε συνδυασμό με το σύγχρονο και τις περιβαλλοντικές αξίες: η Εκπαίδευση για την Αειφορία, ως εργαλείο ανάδειξης του ιστορικού τοπίου: μελέτη περίπτωσης: αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων

Περίληψη

Στο νέο αφήγημα που αναζητά η Ευρώπη για το σχεδιασμό των μελλοντικών της πολιτικών, προτάσσει ως βασικό πυλώνα χάραξης πολιτικής, την αξιοποίηση του πολιτισμικού αποθέματος των χωρών – μελών της, ως θεματοφύλακα των κοινών αξιών που συγκροτούν την ευρωπαϊκή ταυτότητα και ταυτόχρονα, ως θεμελιακό παράγοντα της βιώσιμης ανάπτυξης. Το ιστορικό τοπίο, ως δημόσιο αγαθό και δυναμική οντότητα μέσα στο χρόνο αποτελεί φορέα πολιτισμού και αξιών, οπότε ως τέτοιο οφείλει να αντιμετωπίζεται σε κάθε απόπειρα ανάδειξης και διαχείρισης του. Στο πλαίσιο αυτό του σύγχρονου προβληματισμού, η διατριβή προσπαθεί να συμβάλλει στην κατάρτιση της στρατηγικής η οποία, μέσα από την πολιτισμική συμμετοχική διαδικασία, θα οδηγήσει στη δημιουργία νέας γενιάς πολιτιστικών διαχειριστών για την οικοδόμηση της αειφορίας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the new narrative that Europe is seeking to shape its future policies, proposes as the main pillar of policy making, the exploitation of the cultural fund of its member countries, as guardian of the common values that create European identity and, at the same time, as the fundamental factor of sustainable development. Historic landscape, as a public good and dynamic entity over time, is a vector of culture and values, so as such should be treated any attempt to manage it. In this context of contemporary reflection, the thesis tries to contribute to the formation of a strategy which, through the cultural participatory process, will lead to the creation of a new generation of cultural managers for the building of sustainability.
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2024)
DOI
10.12681/eadd/49677
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49677
ND
49677
Εναλλακτικός τίτλος
Open spaces - historical spaces. The philosophy of highlighting the historical landscape in combination with contemporary and environmental values: education for Sustainability, as a tool for highlighting the historical landscape: case study: archaeological site of Philippi
Συγγραφέας
Αντωνάρα, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωακείμ)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Μπάρκας Νικόλαος
Κολοκοτρώνης Ιωάννης
Λιανός Νικόλαος
Σαπουνάκης Αριστείδης
Τζώρτζη Νερατζιά
Δημούδη Αργυρώ
Οικονόμου Ανδρέα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Πολιτιστική διαχείριση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορικό τοπίο; Πολιτιστική Συμμετοχή; Εκπαιδευτικά εργαλεία; Περιβαλλοντικές αξίες; Αειφορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.