Μελέτη της εφαρμογής καινοτόμου διδακτικού μοντέλου για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της οπτικής, διερευνητικών διαδικασιών και φύσης της διερεύνησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά την επίδραση μιας συνδυασμένης διερευνητικής προσέγγισης στην κατανόηση της εννοιολογικής και διαδικαστικής γνώσης καθώς και της επιστημολογικής ενημερότητας μαθητών Δημοτικού Σχολείου. Διαμορφώθηκαν δύο Διερευνητικές Μαθησιακές Ακολουθίες (ΔΜΑ) μέσα από μία σταδιακά αναπτυσσόμενη ερευνητική αναπτυξιακή διαδικασία στην περιοχή της Οπτικής. Ο σχεδιασμός των ΔΜΑ στηρίχτηκε στη μετάβαση από την καθοδηγούμενη στην ανοιχτή διερευνητική διδασκαλία. Αρχικά στην έκδοση ΔΜΑ1 (Ν=7, Ε’ Δημοτικού) επιχειρείται μία υπόρρητη πλαισιωμένη διερευνητική προσέγγιση, στο γνωστικό αντικείμενο της οπτικής, με στόχο την κατανόηση της ευθύγραμμης διάδοσης του φωτός και της αλλαγής του μεγέθους της σκιάς, τη βελτίωση της διαδικαστικής γνώσης και της ικανότητας των μαθητών στη διαμόρφωση διερευνήσιμων ερωτήσεων και πειραματικού σχεδιασμού καθώς και την κατανόηση της μη γραμμικής φύσης της διερεύνησης και της αναγνώρισης των φάσεων της διερευνητικής διαδικασίας. Η ΔΜΑ 1 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research studies the effect of a combined inquiry approach on primary school students’ understandings of conceptual and procedural knowledge as well as the epistemological awareness of primary school students. Two Teaching and Learning Sequences (TLS) were developed through a gradually developing research process in the field of Optics. The design of the TLS was based on the transition from guided to open inquiry. Initially, in the TLS1 (N = 7, 5th grade), An implicit inquiry approach was attempted, in the field of optics, in order to understand the linear propagation of light and the change of the size of the shadow, the improvement of the procedural knowledge and the students' ability to formulate inquiry questions and experimental design as well as to understand the non-linear nature of the inquiry and the recognition of the phases of the inquiry process. TLS 1 was based on the inquiry model “Inquiry Routes” (INRU) which is an inquiry teaching that was developed from us and whi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49661
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49661
ND
49661
Εναλλακτικός τίτλος
Α study of the application of an innovative model for teaching concepts of optics, inquiry procedures and nature of inquiry in Primary Educations
Συγγραφέας
Καραγιάννη, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Ψύλλος Δημήτριος
Λαμπρινός Νικόλαος
Μπίμπου Ιωάννα
Σταύρου Δημήτριος
Σέρογλου Φανή
Τουρτούρας Χρήστος
Μολοχίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Φύση της διερεύνησης; Δεξιότητες διατύπωσης ερωτήματος; Δεξιότητες πειραματικού σχεδιασμού; Διερευνητικά μοντέλα; Διερευνητική διδασκαλία; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μη γραμμική φύση της διερεύνησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)