Συμπεριφορά καταναλωτή και απομιμήσεις πολυτελών προϊόντων: μια προσέγγιση εξελικτικής ψυχολογίας

Περίληψη

Η άνοδος των απομιμήσεων πολυτελών προϊόντων αποτελεί ζήτημα μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο των ερευνητών όσο και των επαγγελματιών και των φορέων της πολιτικής. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να ερμηνεύσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών για ψεύτικα αντικείμενα πολυτελείας αλλά και πώς οι άλλοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τους καταναλωτές απομιμήσεων προϊόντων πολυτελείας μέσα από μια εξελικτική προσέγγιση. Με βάση την εξελικτική ψυχολογία, το πρώτο πείραμα δείχνει ότι η πρόκληση κινήτρων ανταγωνισμού για στάτους με ανταγωνιστές του ίδιου φύλου οδηγεί τους καταναλωτές να επιλέγουν εν γνώσει τους απομιμήσεις πολυτελών προϊόντων αντί για προϊόντα ίσης χρηματικής αξίας αλλά χαμηλού στάτους. Τα ευρήματα της πρώτης μελέτης μας δείχνουν ότι τα προϊόντα που αποτελούν απομιμήσεις πολυτελών προϊόντων ενδέχεται να λειτουργήσουν ως παραπλανητικά σήματα στάτους και να αντιπροσωπεύουν μια προσαρμοστική επικοινωνιακή στρατηγική που αποσκοπεί στην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The rise of counterfeit luxury goods is an issue of great economic and social significance and has attracted considerable interest from researchers, practitioners and public policy makers. The purpose of this thesis is to explain consumer preferences for fake luxury items and how other people view consumers of counterfeit luxury products from an evolutionary perspective. Drawing on evolutionary psychology, the first experiment demonstrates that eliciting motives to compete for status with same-sex rivals leads consumers to knowingly choose counterfeit luxury items instead of equally price, low-status brands. The findings of our first study suggest that counterfeit luxury products might act as deceptive signals of status and represent an adaptive communication strategy aimed at obtaining high status among same sex human hierarchies. Furthermore, the second experiment shows that there is no difference in perception of status between consumers who own a counterfeit luxury brand and those ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46655
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46655
ND
46655
Εναλλακτικός τίτλος
Consumer behavior and counterfeit luxury brands: an evolutionary psychology approach
Συγγραφέας
Κοντοπούλου, Βασιλική του Ιωάννης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπάλτας Γεώργιος
Κοκκινάκη Φλώρα
Ήντουνας Κωνσταντίνος
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Σκαρμέας Διονύσιος
Καραντινού Καλυψώ
Θεοδωρίδης Προκόπιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Απομιμήσεις πολυτελών προϊόντων; Συμπεριφορά καταναλωτή; Εξελικτική ψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
1, xii, 206 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)