Όψεις της αναπηρίας σε δύο εκδοχές κινηματογραφικής αφήγησης: ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ και η δυνατότητα αξιοποίησής τους στη διδακτική πράξη από τη σκοπιά των κοινωνικών προσεγγίσεων της αναπηρίας

Περίληψη

Μπορούν οι ταινίες να συμβάλλουν στην προσέγγιση και κατανόηση της αναπηρίας από τους μαθητές ως κοινωνικού ζητήματος και όχι ως ατομικού προβλήματος και προσωπικής τραγωδίας; Και εάν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει αυτό; Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων και των ιδεολογιών που μεταφέρουν οι ταινίες σε σχέση με την αναπηρία, καθώς και της δυνατότητας εκπαιδευτικής αξιοποίησης των ταινιών με στόχο την προώθηση των ζητημάτων της αναπηρίας σύμφωνα με τις παραδοχές του κοινωνικού μοντέλου. Η θεωρητική τεκμηρίωση της μελέτης βασίζεται α) στη θέση ότι η αναπηρία αποτελεί κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό ζήτημα και οι περιορισμοί που βιώνουν οι ανάπηροι οφείλονται στην αποτυχία της κοινωνίας να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των ανθρώπων με σωματικό έλλειμμα, οδηγώντας τους στην αναπηροποίηση, β) στην αναγνώριση του παιδαγωγικού ρόλου του κινηματογράφου στην προσέγγιση και κατανόηση διαφόρων κοινωνικών ζητημάτων και γ) στην παραδοχή ότι το είδος γραμματισμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Can films help students to approach and understand disability as a social issue instead of individual problem and personal tragedy? And, if so, under which circumstances could this be done? The purpose of the current research is to examine the perceptions and ideologies concerning disability that the movies transfer, as well as the educational development of films so as to promote disability issues according the assumptions of the social model. The study is based to the next presuppositions: A) Disability is a social, cultural and political subject. The constrains the disabled experience are due to the failure of society to serve the needs of physically impaired people, entailing their disabling. B) Cinema keeps an important pedagogical role in the approach and understanding of many social issues. C) The kind of media literacy which can underpin the social model’s assumptions is the critical one, which is referred to the emancipatory procedure during which students are encouraged to de ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46554
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46554
ND
46554
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of disability in two versions of cinematic narration: fiction films and documentaries and the possibility of their educational development during the teaching procedure, from the perspective of the social model approaches of disability
Συγγραφέας
Βεργιώτη, Ελεονώρα (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου - Νάκου Ιωάννα
Καραγιάννη Παναγιώτα
Λιάμπας Αναστάσιος
Αλεξίου Βασίλειος
Γρόλλιος Γεώργιος
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Φίγγου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικό μοντέλο αναπηρίας; Ταινίες για την αναπηρία; Κριτικός γραμματισμός στα μέσα; Κριτική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
776 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)