Η περιβαλλοντική εκπαίδευση ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών των φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπ/ση: οι αντιλήψεις, προθέσεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών υπό το φως της θεωρίας δραστηριοτήτων (Cultural Historical Activity Theory)

Περίληψη

Η διατριβή διερευνά τη δυναμική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Θεωρία Δραστηριοτήτων (Cultural Historical Activity Theory) λειτουργεί το ως εργαλείο ανάλυσης των αντιλήψεων, προθέσεων και πρακτικών των εκπαιδευτικών Φ.Ε. Οι πρακτικές και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προβάλλουν τη σύγκρουση του παλιού με το νέο, του θετικισμού με τον εποικοδομητισμό σε μια μάχη σε εξέλιξη. Ο σύγχρονος τρόπος υλοποίησης προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Αειφορία αξιοποιεί παιδαγωγικές μεθόδους και πρακτικές που είναι παιδαγωγικά αντίθετες από αυτές που εφαρμόζουν στη διδακτική πράξη οι εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών, οι οποίοι στην πλειονότητα τους ακολουθούν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Το θετικιστικό μοντέλο που παραδοσιακά αξιοποιεί ο εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών συγκρούεται με το εποικοδομητικό μοντέλο που έχει υιοθετήσει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the dynamics of the Environmental Education as a tool for the professional development of the Secondary Education science teachers. The professional development of teachers is described as teachers’ learning. The way science teachers learn how to learn and how they incorporate this knowledge into their teaching practice for the benefit of their pupils' learning. The literature on Science teaching and modern curricula highlights the necessity of teachers’ professional development as a prerequisite for improving students' learning performance. Successful teaching is a combination of knowledge of concepts and of pedagogy. Teachers who know only the knowledge of content are not properly prepared to teach it. Their academic knowledge should be turned into appropriate educational activities for classroom teaching. Encouraging them to reflect on effective teaching may as well allow them to develop their ideas in thoughts about their discipline, about teaching s ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2022)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46402
ND
46402
Εναλλακτικός τίτλος
Environmental education as a tool for science teachers professional development: their perceptions, intentions and practices in the light of Cultural Historical Activity Theory
Συγγραφέας
Στυλιανού, Πασχαλίνα του Θωμάς
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πλακίτση Αικατερίνη
Δημητρίου Αναστασία
Χρηστίδου Βασιλεία
Κώτσης Κωνσταντίνος
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Καλογιαννάκης Μιχάλης
Μαλανδράκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Επαγγελματική ανάπτυξη; Θεωρία της δραστηριότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
455 σ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.