Δεδομενοκεντρική καινοτομία στο μάρκετινγκ: μια προσέγγιση βασισμένη σε τεχνικές επιχειρηματικής αναλυτικής για την κατάτμηση των επισκέψεων στο λιανεμπόριο

Περίληψη

Η επιχειρηματική αναλυτική είναι ένα ισχυρό εργαλείο των λιανεμπόρων για να αποκτήσουν γνώση σχετικά με τις αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις των πελατών τους. Ωστόσο, στις μέρες μας αυτό γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο, μιας και ο σύγχρονος αγοραστής αλλάζει συχνά συμπεριφορά και αναζητά συνεχώς νέες εμπειρίες στα λιανεμπορικά καταστήματα. Πλέον, ο αγοραστής εκτελεί ένα περίπλοκο ταξίδι με σκοπό να ικανοποιήσει τις αυξανόμενες απαιτήσεις του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής πώλησης να έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι οι τεχνικές κατάτμησης των αγοραστών δε μπορούν να περιγράψουν τις νέες, ασταθείς συνήθειες και προτιμήσεις των αγοραστών. Από την άλλη πλευρά, και οι ερευνητές αναγνωρίζουν αυτή την ανάγκη και υποδεικνύουν ότι πρέπει να δώσουμε προσοχή σε κάθε επίσκεψη ενός αγοραστή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, στην παρούσα διατριβή εισάγουμε τον όρο κατάτμηση των επισκέψεων (visit segmentation). Ο προαναφερθείς όρος επικεντρώνεται στις ανάγκες που ώθησαν τον πελάτη να ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The abundance of data reflecting customer behavior and the continuous changes in modern shopper behavior revives segmentation literature in contemporary retail. Motivated by this fact, this research proposes a visit segmentation approach that reveals the shopping intentions/ missions that induced consumers’ visits. By examining shopper behavioral data, in visit level we identify the underlying needs that boosted a customer to visit a store e.g. to procure materials to renovate the bathroom, to buy professional clothes, to prepare a dinner etc.. We applied and evaluated the proposed approach in three heterogeneous retailers with different sale channels and product types. During the application of the approach, we identified several shopper, retailer and data-related factors that affect the segmentation. Thus, this research also provides a set of factors that managers in the retail industry, as well as marketeers and data scientists should consider when designing segmentation systems and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46349
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46349
ND
46349
Εναλλακτικός τίτλος
Data-driven innovation in shopper marketing: a business analytics approach for visit segmentation in the retail industry
Συγγραφέας
Γρίβα, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πραματάρη Αικατερίνη
Δουκίδης Γεώργιος
Παπακυριακόπουλος Δημήτριος
Θεοτόκης Αριστείδης
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Λεκάκος Γεώργιος
Χατζηαντωνίου Δαμιανός
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματική αναλυτική; Λιανεμπόριο; Εξόρυξη γνώσης; Δεδομενοκεντρική καινοτομία; Μάρκετινγκ; Συμπεριφορά καταναλωτή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
3, xxix, 186 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)