Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του αντίκτυπου των υπαίθριων ορεινών δρομικών διοργανώσεων μικρής κλίμακας στην τοπική τουριστική ανάπτυξη. Η έρευνα διεξάγεται σε δυο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη κατεύθυνση εξετάζει τον αντίκτυπο που έχουν οι υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις στην τοπική κοινωνία. Δηλαδή, διερευνώνται οι οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις που έχουν οι ίδιες στον τόπο φιλοξενίας, βάσει της γνώμης των τοπικών κατοίκων και φορέων. Η δεύτερη κατεύθυνση εξετάζει την επίδραση που έχουν τα αθλητικά γεγονότα στην συμπεριφορά των καταναλωτών και τη διαμόρφωση των μελλοντικών τους στάσεων. Αναλυτικότερα, μελετάται η εμπλοκή με το ορεινό τρέξιμο, η εικόνα του προορισμού, η ευημερία των συμμετεχόντων και η προσωπικότητα των διοργανώσεων ως προς τις μελλοντικές προθέσεις συμπεριφοράς όπως επικοινωνία από στόμα σε στόμα και υιοθέτηση ενός ενεργού τρόπου ζωής. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 317 άνδρες και 39 γυναίκες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήτα ...
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του αντίκτυπου των υπαίθριων ορεινών δρομικών διοργανώσεων μικρής κλίμακας στην τοπική τουριστική ανάπτυξη. Η έρευνα διεξάγεται σε δυο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη κατεύθυνση εξετάζει τον αντίκτυπο που έχουν οι υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις στην τοπική κοινωνία. Δηλαδή, διερευνώνται οι οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις που έχουν οι ίδιες στον τόπο φιλοξενίας, βάσει της γνώμης των τοπικών κατοίκων και φορέων. Η δεύτερη κατεύθυνση εξετάζει την επίδραση που έχουν τα αθλητικά γεγονότα στην συμπεριφορά των καταναλωτών και τη διαμόρφωση των μελλοντικών τους στάσεων. Αναλυτικότερα, μελετάται η εμπλοκή με το ορεινό τρέξιμο, η εικόνα του προορισμού, η ευημερία των συμμετεχόντων και η προσωπικότητα των διοργανώσεων ως προς τις μελλοντικές προθέσεις συμπεριφοράς όπως επικοινωνία από στόμα σε στόμα και υιοθέτηση ενός ενεργού τρόπου ζωής. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 317 άνδρες και 39 γυναίκες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 38,2 έτη, οι περισσότεροι απόφοιτοι ΑΕΙ (43,4%) και ελεύθεροι επαγγελματίες (35,2%). Η μέθοδος έρευνας που ακολουθήθηκε ήταν η μικτή. Αρχικά, πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις για την ανάπτυξη ενός νέου ερωτηματολογίου μέτρησης της προσωπικότητας των διοργανώσεων. Στη συνέχεια, τα νέα δεδομένα προστέθηκαν στο μοντέλο της Aaker (1997). Τέλος, τα όργανα μέτρησης για την ποσοτική έρευνα ήταν των Beaton, et al., (2011) για την εμπλοκή, Kaplanidou & Vogt (2007) για την εικόνα του προορισμού, Kern, et al., (2015) για την ευημερία, Aaker (1997) για την προσωπικότητα, Kern, et al., (2015) για την υιοθέτηση ενός ενεργού τρόπου ζωής και ικανοποίηση από τη ζωή και Alexandris, et al., (2004) για την επικοινωνία από στόμα σε στόμα. Οι δείκτες προσαρμογής, οι φορτίσεις και οι συσχετίσεις των κλιμάκων έδειξαν την αξιοπιστία και εγκυρότητα του συνολικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα από τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας φανέρωσαν τον θετικό αντίκτυπο που προσφέρουν στην εκάστοτε περιοχή, καθώς και την πρόθεση των τοπικών φορέων για επανάληψη της διοργάνωσης στο μέλλον. Σχετικά με τα ευρήματα των συμμετεχόντων, αναδείχθηκε ο βαθμός εμπλοκής με το ορεινό τρέξιμο και η καλή εικόνα των τουριστικών προορισμών. Ακόμη, φάνηκε ότι μία ισχυρή προσωπικότητα συνεισφέρει σημαντικά στην ενίσχυση της εμπλοκής με το τρέξιμο μέσω της ευημερίας. Επιπλέον, η ευημερία μέσω της συμμετοχής σε αθλητικές διοργανώσεις προβλέπει την ικανοποίηση από τη ζωή. Ωστόσο, αναδείχθηκε ο ρυθμιστικός ρόλος της προσωπικότητας των διοργανώσεων στη σχέση πρόβλεψης της υιοθέτησης ενός πιο ενεργού τρόπου ζωής από την εμπλοκή, μέσω της ευημερίας. Τα νέα θεωρητικά μοντέλα, η ερευνητική συνεισφορά και η πρακτικές εφαρμογές για την αγορά συζητιούνται διεξοδικά παρακάτω.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study aimed to test the impact of small-scale sport events on local tourism development. The research was conducted through two distinct levels. Firstly, examined the perceived economic, social and environmental impact in local community. Then, focused on sports consumer behavior in trail running events. The paper examined the attitudes and past behavior in terms of sport involvement, destination image, well-being and event personality and their influence on intentions, such as life satisfaction, adopt active life-style and word of mouth communication. The sample were 317 (89,3%) male and 39 (10,7%) female, with an average 38.2 years old. The vast majority of the sample were university graduates (43.4%) and in terms of occupational status the most were free-lancers (35.2%). Mixed methods were applied to test the hypothesis. At first, semi-structured interviews were conducted to develop a new measurement of event personality, thus, new data was added to the Aaker’s model (1997). Fo ...
This study aimed to test the impact of small-scale sport events on local tourism development. The research was conducted through two distinct levels. Firstly, examined the perceived economic, social and environmental impact in local community. Then, focused on sports consumer behavior in trail running events. The paper examined the attitudes and past behavior in terms of sport involvement, destination image, well-being and event personality and their influence on intentions, such as life satisfaction, adopt active life-style and word of mouth communication. The sample were 317 (89,3%) male and 39 (10,7%) female, with an average 38.2 years old. The vast majority of the sample were university graduates (43.4%) and in terms of occupational status the most were free-lancers (35.2%). Mixed methods were applied to test the hypothesis. At first, semi-structured interviews were conducted to develop a new measurement of event personality, thus, new data was added to the Aaker’s model (1997). For the quantitative method research instruments were sport involvement-Beaton, et al. (2011), destination image-Kaplanidou & Vogt (2007), well-being-Kern, et al., (2015), event personality-Aaker (1997), life satisfaction and adopt active life-style-Kern, et al., (2015) and word of mouth communication-Alexandris, et al., (2004). Exploratory and confirmatory factor analysis was used to test the factorial validity and reliability of sub-scales. All parameters were freely estimated, including error variance and inter-factorial correlations. Measurement models were found to fit the data adequately. The perceived impact of sport events on local community have revealed positive intention to bid the event in the future. In terms of participants in trail running events, sport involvement and destination image has been highlighted. Also, a strong event personality may contribute to enhancing running involvement through well-being (mediator). Furthermore, well-being via sport participation had a significant influence on life satisfaction. The moderation role, however, of event personality on the relationship between sport involvement and adopt a more active lifestyle through well-being has emerged. In this study, there are two simple mediation models and one moderated mediation model, which explain the sport consumer behavior and add new inputs in academic literature. The theoretical models, research contribution and practical implications were discussed in details.
περισσότερα