Μέθοδοι και τεχνικές για την αξιολόγηση σωματιδιακών εκπομπών οχημάτων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων και εξελιγμένων συστημάτων αντιρρύπανσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στην αξιολόγηση των σωματιδιακών εκπομπών οχημάτων, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών τύπων οχημάτων (επιβατικά και οχήματα της κατηγορίας «L», δηλαδή δίτροχα, τρίτροχα και ελαφρά τετράτροχα), καυσίμων (πετρέλαιο, βενζίνη, υγραέριο, φυσικό αέριο και ηλεκτρο-υβριδικά οχήματα), τεχνολογιών κινητήρα και συστημάτων αντιρρύπανσης. Η μελέτη βασίζεται σε μετρήσεις ρύπων σε εργαστηριακό περιβάλλον (πέδη οχημάτων) και σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο. Ο κύριος στόχος της διατριβής ήταν να προσδιοριστούν οι τεχνολογίες κινητήρα και τα είδη καυσίμου, στα οποία θα πρέπει να επεκταθεί η υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία επικεντρώνεται προς το παρόν μόνο στις σωματιδιακές εκπομπές από πετρελαιοκίνητα οχήματα και από οχήματα με κινητήρα άμεσης έγχυσης καυσίμου. Επιπλέον, αξιολογήθηκε το περιθώριο περαιτέρω μείωσης των σωματιδιακών εκπομπών των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων οχημάτων μέσω της αλλαγής των ιδιοτήτων του καυσίμου. Εστιάζοντας αρχικά στα οχήματα της κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current PhD Thesis presents the assessment of vehicular exhaust particulate emissions, covering a wide range of different vehicle types (light-duty and L-category vehicles, the latter including 2-, 3-, and light 4-wheelers), fuel types (gasoline, diesel, Liquified Petroleum Gas-LPG, Compressed Natural Gas-CNG and hybrid-electric powertrains), engine and emission control technologies. The method followed comprised emission measurements under laboratory (chassis dynamometer) and real-world driving conditions. The main objective was to identify those cases where particulate control regulation needs to be extended, further to the current coverage of diesel and gasoline direct injection (GDI) technologies. The potential to further decrease particulate emissions of diesel vehicles through fuel refinement was evaluated, with the focus being on latest-technology DPF-equipped passenger cars. Focusing on L-category vehicles (the current and forthcoming regulation prescribe only a particulate ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45960
ND
45960
Εναλλακτικός τίτλος
Methods and techniques for the assessment of vehicular exhaust particulate emissions using alternative fuels and advanced emission control systems
Συγγραφέας
Κοντσές, Αναστάσιος Παναγιώτης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Σαμαράς Ζήσης
Σιούτας Κωνσταντίνος
Κολτσάκης Γρηγόριος
Hausberger Stefan
Καραβαλάκης Γεώργιος
Γιεχασκιέλ Μπαρούχ
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σωματιδιακές εκπομπές οχημάτων; Εναλλακτικά καύσιμα; Πραγματικές συνθήκες οδήγησης; Νομοθεσία εκπομπών ρύπων οχημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
143 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.