Η σημειωτική της εθνικής ταυτότητας στην έντυπη διαφήμιση: η περίπτωση της Κύπρου, 1960–2010

Περίληψη

Η διατριβή προσδιορίζει και εξετάζει την παρουσία σημείων εθνικής ταυτότητας σε έντυπες διαφημίσεις (n=1860) της Κυπριακής Δημοκρατίας, από το 1960 έως το 2010. Διερευνάται και ερμηνεύεται ο τρόπος με τον οποίο μεταβάλλεται η παρουσία των εθνικών σημείων ταυτότητας με την πάροδο του χρόνου καθώς και ποιες κατηγορίες προϊόντων απεικονίζονται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Επιπρόσθετα, η μελέτη εξερευνά και συγκρίνει τα πολιτισμικά νοήματα που εντοπίζονται σε διαφημίσεις επίσημων φορέων, όπως ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού και οι Κυπριακές Αερογραμμές, καθώς και σε διαφημίσεις από μη-επίσημους φορείς, όπως η Μπύρα KEO και το Λαϊκό Καφεκοπτείο. Η έρευνα αξιοποιεί θεωρητικά εργαλεία από το χώρο της κονστρουκτιβιστικής θεωρίας για την εθνική ταυτότητα και της μελέτης των διαφημίσεων ως καθημερινά αντικείμενα ‘εμπορικού εθνικισμού’. Επιπρόσθετα, εφαρμόζει μια μικτή μεθοδολογική προσέγγιση που περιλαμβάνει ποσοτική ανάλυση περιεχομένου και σημειωτική ανάλυση των διαφημίσεων. Ενώ τα ευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current study seeks to identify what kinds of national identity signs are found in the images of commercial print advertisements in the Republic of Cyprus and which ones prevail. The study analyzed a corpus of n=1860 advertisements from State independence in 1960 till 2010. The aim was to investigate and interpret how the presence of national identity signs changes over time and what kind of product categories are depicted during this period. The study also aimed to identify what additional cultural meanings are found in print advertisements of official institutions, such as the Cyprus Tourism Organisation and Cyprus Airways, as well as compare them to the advertisements of two local non-state companies, KEO Beer and Laiko Kafekopteio (People’s coffee). The research falls under the constructivist conception of national identity and explores the reading of advertisements as part of commercial nationalism in everyday life. The study utilized a methodological approach, drawing from qu ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45204
ND
45204
Εναλλακτικός τίτλος
Semiotics of national identity in advertising communication: the case of Cyprus, 1960-2010
Συγγραφέας
Ζαντίδης, Ευριπίδης του Πολύκαρπος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Εθνική ταυτότητα; Διαφήμιση; Σημειωτική; Γραφιστική; Οπτική επικοινωνία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
x, 204 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.