Η ανθρωπολογία και η φιλοσοφία της παιδείας στο "Περί Κατασκευής Ανθρώπου" έργο του Γρηγορίου Νύσσης

Περίληψη

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ φιλοσοφική διανόηση του Γρηγορίου αποτελεί, στο σύνολό της, σημείοαναφοράς και ανεξάντλητη πηγή γνώσεων για κάθε συνειδητοποιημένο παιδαγωγό. Ηφιλοσοφία του ταυτίζεται με την παιδεία. Κύριο γνώρισμα της προσωπικότητας τουΓρηγορίου είναι η φιλοσοφική και επιστημονική του κατάρτιση, που φαίνεται από τηχρησιμοποίηση με άνεση ιατρικών, κοσμολογικών και ψυχολογικών γνώσεων τηςεποχής του, γεγονός που τον καθιστά παράδειγμα αληθινού παιδαγωγού καιδιδασκάλου, για όσους αναζητούν την αληθινή παιδεία και την ουσιαστικήδιαμόρφωση του ήθους των παιδαγωγούμενων. Η επίδραση του Πλάτωνος και τουΑριστοτέλους επί του πνεύματος του Γρηγορίου είναι έκδηλη Με την ίδια άνεσηκινείται στο χώρο των ποικίλων φιλοσοφικών σχολών και αντιλήψεων, τις οποίεςχρησιμοποιεί επιλεκτικά, περισσότερο τον Αριστοτέλη αλλά και τον Αναξαγόρα, τονΠλάτωνα και τους Νεοπλατωνικούς. Οι αντιλήψεις του για την φυσική τάξη, τηναρμονία του σύμπαντος, τις λειτουργίες της ψυχής και του σώματος συνάδουν με τηνπλατωνική-ωριγενικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

SUMMARYThe philosophical intellect of Gregory is, as a whole, a point of referenceand an inexhaustible source of knowledge for each conscious educator. Hisphilosophy is identical to education. The main feature of Gregory's personality is hisphilosophical and scientific training, which is apparent from the use of medical,cosmological and psychological knowledge in his era, which makes him an exampleof a true educator and teacher, for those who seek true education and the essentialshaping the ethos of the educated. The influence of Plato and Aristotle on the spirit ofGregorius is evident. With the same comfort it moves in the field of variousphilosophical schools and perceptions, which he selectively uses, more so Aristotle,but also Anaxagoras, Plato and the Neoplatons. His perceptions of the physical order,the harmony of the universe, the functions of the soul and the body are consistent withPlatonic-Origenic, as well as Neoplatonic. Of particular importance is Gregory'speculiar percept ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45046
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45046
ND
45046
Εναλλακτικός τίτλος
The anthropology and philosophy of education on the "Making of Man" work of Gregory of Nyssa
Συγγραφέας
Χριστοδούλου, Φώτιος (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Αραμπατζής Γεώργιος
Αποστολόπουλος Χαράλαμπος
Πανταζάκος Παναγιώτης
Καλλιακμάνης Βασίλειος
Βασίλαρος Γεώργιος
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος
Στείρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Γρηγόριος Νύσσης (335μ.χ. - 394 μ.χ.)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
313 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)